کد مطلب: ۶۲۰۳۰۸

قیمت امروز گوشت قرمز چهارم بهمن ۱۴۰۰ + لیست قیمت

قیمت امروز گوشت قرمز چهارم بهمن ۱۴۰۰ + لیست قیمت

انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با ثبات قیمت عرضه شدند. معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به چرایی افزایش قیمت گوشت در بازار گفت: افزایش قیمت گوشت ارتباطی به صادرات دام ندارد.

به نقل از تجارت‌نیوز ، قیمت انواع گوشت قرمز در چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به شرح زیر است.

قیمت‌ها به تومان است( بازار ) :

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۸۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۶۹,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۷۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹۰۰۰

قلم گوساله

۱۶۰۰۰
سردست گوسفندی

۱۳۱۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹۰۰۰

نیم‌شقه ران گوسفندی

۱۳۵۰۰۰

علت افزایش قیمت گوشت

حسین دماوندی‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به چرایی افزایش قیمت گوشت در بازار گفت: افزایش قیمت گوشت ارتباطی به صادرات دام ندارد، زیرا صادرات دام مقداری نیست که بتواند در بازار تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: کشور ما می‌تواند سالانه تا یک میلیون راس دام برای صادرات آماده کند اما از مهر ماه تاکنون کمتر از ۲۰هزار راس دام صادر شده است. بنابراین می‌توان گفت که صادرات هیچ دخالتی در افزایش قیمت گوشت ندارد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: مجموعه دام‌های موجود در کشور در مناطق زاگرس و البرز مستقر و وابسته به مراتع و دامنه‌ها هستند. برف، بوران و یخبندان بی سابقه ای اخیرا وارد کشور شده که حتی آمد و شد را هم در این مناطق مختل کرده است. با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد این موضوع در افزایش قیمت گوشت موثر بوده است.

دماوندی نژاد تصریح کرد: با اقداماتی که وزارت جهادکشاورزی‌ در این خصوص انجام داده توانسته روزانه بیش از ۱۰۰۰ راس دام سبک و بیش از ۲۰۰ راس دام سنگین را کشتار و روانه بازارکند تا همچنان تعادل در عرضه و تقاضا حفظ شود.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد با بیان اینکه با توجه به آمار و ارقام عرضه دام مازاد بر نیاز بوده است، گفت: توانستیم از طریق کشتارگاه‌های طرف قرارداد این دام‌ها را عرضه کنیم. همچنین شرکت پشتیبانی امور دام هم اکنون ۵۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۱۰۰۰ راس دام زنده ذخیره کرده است که به مرور کشتار و وارد بازار خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: در روند عرضه دام و قیمت دام زنده سبک و سنگین هیچ تغییری ندیده‌ایم. البته تغییر قیمت هم پذیرفته نیست. بازار تحت نظارت است. هرگونه افزایش قیمت از نظر ما رد و پیگیری خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام چرا هرسال نزدیک شب عید میشه اقلام خوراکی اعم از گوشت قرمز مرغ ماهی یک دفعه بطور فزاینده ای بالا میره چرا این ررخه هرسال مدام تکرارمیشه مملکت قانون نداره بی تدبیری وازهم گسیختگی دولت ومسئولان باعث چنین برنامه ای میشود

  • دامدار

    مسولین مربوطه دام سبک شما خبرقیمتهای نهاد دامی را میگرفتید که گوشت کیلویی دویست هزار تومان شود هنوزبااین قیمت نهاده‌های دامی جوابگو نیست با گرانی خوراک دام کمر دامدار شکسته شد فقط حرف ازگرانی گوشت میزنید?کاه ویونجه وجو ونهاد دامی سرسام‌آور شده

    • دامدار کوچک روستایی

      ای بابا کدوم مسئول میفهمه دامدار چیه!
      اونا همه پشت میز نشینن از دام ودامدار چیا میدونن فک میکنن مثل نوشتن رو فاکتوره چه میدونن که تمام سرمایه یه خانواده روستایی دامشه اونم که به این وضع باید گوشت نسبت به نهاده ۲۵۰ هزار باشه نه ۱۲۰

  • حمید

    این هم نوع دیگه دزدی که باید واضح باشد .بازار زنده که از عشایر و دامدار خریداری میشه فرقی نکرده پس علت گرونیش حتما هزینه آب و برق مصرفی گوشت تو قصابیاست.واقعا متاسفم برای مسئولانی که حتی بلد نیستن خودشونو توجیح کنند.