کد مطلب: ۴۷۱۱۷۴

قیمت انواع خودرو در روزهای رکود بازار

قیمت انواع خودرو در روزهای رکود بازار

به‌واسطه ثبات نسبی نرخ ارز، قیمت‌ها در بازار خودرو تا حدودی نزولی شده، این در شرایطی است که قیمت برخی خودروها نیز رشدی اندک یافته است. با این حال به گفته فعالان بازار باز هم رکود بر بازار سایه انداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رکود؛ کلید‌واژه بازار خودرو کشور شده است، به این معنا که در شرایط صعودی یا نزولی قیمت‌ها، رکود همچنان بر این بازار حکمفرمایی می‌کند. طی یک ماه گذشته که قیمت‌ها به‌واسطه نرخ ارز در بازار خودرو رشد چشمگیری یافته بود فعالان بازار تاکید داشتند که خرید و فروش مختل شده است؛ به‌طوری‌که فروشندگان به امید اینکه خودرو خود را با نرخ بالاتری به فروش برسانند از حضور در بازار خودداری می‌کردند ازسوی دیگر خریداران نیز در انتظار کاهش قیمت‌ها بودند.

حالا اما به‌واسطه ثبات نسبی نرخ ارز، قیمت‌ها در بازار تا حدودی نزولی شده، این در شرایطی است که قیمت برخی خودروها نیز رشدی اندک یافته است. با این حال به گفته فعالان بازار باز هم رکود بر بازار سایه انداخته است.

آنچه مشخص است به‌دلیل عرضه مناسب خودرو به بازار از سوی خودروسازان و همچنین ثبات نسبی نرخ ارز قیمت برخی محصولات نزولی شده است.

در این زمینه «ایرنا» در بررسی میدانی خود گزارش داده که در گروه ایران‌خودرو قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افت ۲ میلیون تومانی به ۲۰۲ میلیون تومان، قیمت پژو ۲۰۶ وی هشت با افت ۱۰ میلیون تومانی به ۱۸۵ میلیون تومان، همچنین پژو ۲۰۷ دستی با افت ۲ میلیون تومانی به ۲۳۳ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک با کاهش هشت میلیون تومانی به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است. با این حال قیمت سمند ال‌ایکس با یک میلیون تومان رشد مواجه شده و از ۱۴۴ میلیون به ۱۴۵ میلیون تومان رسیده است.

همچنین هر دستگاه پراید ۱۱۱ با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به ۹۴ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به 81/5 میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به ۸۲ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار با رشد یک میلیون تومانی به ۹۷ میلیون تومان، تیبا ۲ بدون تغییر به ۱۰۹ میلیون تومان و ساینا با رشد دو میلیون تومانی ۱۰۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمدابراهیم

    اینقد نمیخریم تا بیان سراغ جیبمون.امااااا? با قیمت یک ششم الان.نه بیشتر.بهتره برشکست شید با این بتزار.

  • سینا

    تنها کاری‌که میتونیم بکنیم اینه که نخریم ..البته بازم‌یه سری میرن میخرن ولی نخریدن بهترین و تنها کار کارآمد هست…دولت که کاری نمیکنه نمیتونه بزور بگه نخرید هرکی‌میخاد بخره حیف پول بدین به این اشغالا…

  • ناشناس

    سلام
    فعلا کسی ماشین نخره یا اگه قصد خرید ماشین دارید منتظر بمانید حتما ماشین ها کاهش قیمت خواهند داشت .
    یکی دو هفته قیمت ماشین ها پایین میان.
    گرگ‌ ها تو بازار منتظر طعمه خوب هستن تا ببلعن.من فعلا ماشین از دلال نمیخرم.

  • سهیلا

    نوشتم

  • سهیلا

    افرین

  • صلح

    فعلا کی پول داره لوازم یدکیش چقدر گرون شده خدا

  • حسن

    ملت ایران هرچی به سرشون بیاد حقشونه از ماست که برماست هرچی گرون میشه میدویید میرید میخرید حق دارن گرون کنن دمشونم گرم شما اگه میخای وضیعت بهتر شه نخر نخر نخر بخدا مجبورن ارزون کنن تا فروش بره

  • پریناز

    واقعا باید عده ای از مردم خجالت بکشن که واسه ماشین پراید که ۲۰ میلیون هم نمی ارزید با یه وام ۲۵ ت همه مردم ایران رو بدبخت کردن و پراید رو گرون کردن واقعا خاااک بر سر این مردم
    اگر هیچکس نمیخرید الانه ماشین ها اینجوری نبود????

  • حسین اشتیاقی

    من ۲۲ بهمن ساینا آپشنال که هنوز نیومده تو بازار نوشتم ،اون موقع ساینا عادی ۵۶ میلیون بود آپشنال ۶۹ میلیون که من ۳۴۷۰۰ ریختم قرار بود خرداد بدن ۳۴۷۰۰ دیگه بریزم بشه همون ۶۹
    اولا آخر خرداد دعوتنامه ساینا عادی اومد و گفتن آپشنال هنوز نیومده باید اینو بگیری ،منم گفتم زیر بار حرف زور نمیرم شما هم باید به من ساینا آپشنال بدید ،خلاصه با کلی دعوا گفتن معلوم نیست کی بشه ها ،سود مشارکتت هم از امروز قطع میشه! گفتم باشه مهم نیست ولی باید سری اولی که آپشنال میاد برا من دعتنامه بفرستید ،آخر تیر دعتنامه آپشنال برام اومد ،حالا قیمتارو ببینید گفتن شده ۹۱.۲۰۰! یعنی حدود ۳۵ دادی یه کمم سود اومده ،۵۴ دیگه باید بدی! بازم قبول نکردم چون دعوتنامه اصلی من خرداد بود یعنی فصل اول سال که قیمت اون موقع ۷۸ و موفق شدم حقم رو بگیرم و ۴۰ دیگه واریز کردم.
    بماند که یه خیلیا همون اول همون ساینا عادی گرفتن و چند نفری هم که مثل من قبول نکردن و صبر کردن با قیمت تیر واریز کردن یعنی ۹۱.۲۰۰این همه نوشتم که ۲تا مطلب مهم بگم:
    ۱. من میگم حق گرفتنیه پس حقتون رو بگیرید نزارید حقتون بخورن ،چند هزار نفر همون خرداد هم ماشینی که دلشون نمیخواست رو تحویل گرفتن هم چند نفری که نگرفتن هم ماه بعد ۱۴ میلیون بیشتر پول دادن!!! پس تا گفتن نه نمیشه و قانون و… شما کوتاه نیاید اگه ببینن میتونن سرتون کلاه بزارن میزارن اگه نه ببینن کوتاه نمیاید برا این که سر و صدا نشه کوتاه میان و از شما حداقل دزدی نمیکنن۲. مملکت رو ببینید که یه نفر معلوم نیست از کجا (سرپرست وزارت صمت) یه شبه میاد ۱۰ تا قانون چرت جدید که باید اعضای خانواده ماشین نداشته باشن و گواهینامه داشته باشن و ۳ سال ماشین نخریده باشن و… رو میزاره بعد قیمت ماشین رو هر جوری دلش میخواد گرون میکنه ،من یه ماشین مثال زدم بقیه ماشینا هم همینه فقط ببینید چند بود ۲ ماهی که این اومد چند شد و چند میشه
    تازه من قیمت کارخونرو مینویسم:
    قیمت اردیبهشت ساینا آپشنال ۶۹ تومن
    خرداد (وقتی این … سرپرست شد) ۷۸ تومن
    تیر (چون فصل عوض شده) ۹۱ تومن
    و طبق قانون مسخره ای که گذاشته اول فصل پاییز یعنی ماه دیگه ۲۰٪ گرون تر میشه یعنی حدود ۱۱۰
    و اول زمستان یعنی چهار ماه دیگه حدود ۱۳۲این یعنی از برج ۲ تا ۱۰ و در عرض ۸ ماه قیمت کارخونه هر ماشینی ۲ برابر میشه ،دیگه خودتون قیمت بازار رو حساب کنید ،اون وقت امثال همین …. میان میگن گرونی ماشین به خاطر امریکا و دلالاست ،شما بگید واقعا تقصیره اوناست!؟ببخشید طولانی شد گفتم شاید ۱ نفر رو هم بتونم روشن کنم که مثل من نزاره حقش رو بخورن ،به چشم دیدم حق چند هزار نفر رو خوردن!!!!!

  • امید

    نظرات مفید و واقعی قبول نمیکنید فقط یه مشت توهین قبول میکنید واقعا که