کد مطلب: ۶۶۷۷۳۹

آخرین قیمت اوراق وام مسکن

آخرین قیمت اوراق وام مسکن

بررسی‌ها نشان دهنده این است که هزینه اوراق وام مسکن نسبت به هفته گذشته کمی رشد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هزینه اوراق وام مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشت. بر این اساس متاهل‌های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

به نقل از ایسنا ، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن در فروردین، اردیبهشت و خرداد سال گذشته به‌ترتیب ۱۳۸ هزار و ۶۰۰، ۱۴۰ هزار و ۸۰۰ و ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر، مرداد و شهریور سال گذشته با قیمت ۱۳۸ هزار و ۴۰۰، ۱۳۹ هزار و ۱۳۹ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۹ هزار و ۹۰۰، در آبان ۱۳۹ هزار و ۲۰۰ و در آذر نیز ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۴۰ هزار، ۱۳۸ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین سال جاری ۱۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود.

لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با ورق (تسه) ۱۳۹ هزار و ۷۰۰ تومانی ۵۵ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۲ میلیون و ۳۵۲هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۸ میلیون و ۲۳۲ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند.

بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۲ میلیون و ۳۵۲ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۳۴ میلیون و ۱۱۲ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است.

با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۴ میلیون و ۷۰۴ و متاهل‌ها نیز باید ۸۹ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان پرداخت نمایند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خجالت بکشید اوراق میفروشیداین همه گرون و مردم مجبور میکنید این چه وامی شد زندگی تلخ کردید.وام یعنی خرید راحتر کردن نه سختر کردن

  • ناشناس

    اگر 8مرحله اونم 40 تومن پس تسهیلات دولت چی میشه اصلا خودتون می فهمید چی میگین

  • ناشناس

    من که مطمئن هستم می خواهید مردم رانا راضی کنید ولی مردم هم مقصرند که‌این اراجیف راگوش می دهنده آنها قیمت اولیه رابدهد وقتی ساخته شد بروند مالک شوند

  • ناشناس

    نامردی نیست پول زور میگیرید سر گردنه است پول نزول آنقدر

  • وا

    با سلام خواهش من از مسولین این هست چه فکری میکنید بااین همه مشکل اوراق بااین قیمت بالا به زوج جوان میفروشید اونم با این شرایط اقتصادی که دولت محترم درست کرده به یه فکر راه و چاره دیگری باشید برای زوج های جوان