خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۵۴۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

احتمال کاهش قیمت برنج در بازار / برنج کیلویی چند می‌شود؟

احتمال کاهش قیمت برنج در بازار / برنج کیلویی چند می‌شود؟

قیمت برنج ایرانی در بازار به ۶۰ هزار تومان رسیده است. اما فعالان بازار وعده می‌دهند که قیمت برنج از ماه آینده ارزان شود. دلیل آن هم لغو ممنوعیت واردات برنج به کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همه ساله در فصل برداشت برنج داخلی، واردات برنج به کشور ممنوع می‌شود. این ممنوعیت اگرچه برای حمایت از کشاورزان وضع می‌شود اما امسال سبب افزایش چشمگیر قیمت برنج شد.

چراکه هم واردات برنج کم شد و هم بی‌آبی تولید محصول داخل را کاهش داده بود. نتیجه این بود که قیمت برنج ایرانی در بازار به بالای ۶۰ هزار تومان رسید و قیمت انواع برنج خارجی هم صعودی بود.

حالا معاون فنی گمرک، از لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج خبر داده و گفته از امروز (۱۸ آبان ماه) محموله‌های برنج موجود در گمرکات کشور ترخیص و وارد بازار می‌شود.

کاهش قیمت برنج از آذر امسال

اما آیا رفع ممنوعیت واردات، قیمت برنج را کاهش می‌دهد؟

آنگونه که معاون گمرک خبر داده قرار است ۱۵ هزار تن برنج وارداتی که پیش از این وارد و در گمرک دپو شده بودف اکنون وارد بازار شود. از طرف دیگر ۸۵ هزار تن برنج در فصل ممنوعیت واردات به کشور وارد شده که این میزان هم امکان ترخیص دارد.

بر این اساس فعالان بازار برنج امیدوارند که قیمت برنج از ابتدای آذرماه کمتر شود. پیش از این مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفته بود از ابتدای آذر قیمت برنج ارزان می‌شود.

او وعده داده که قیمت برنج خارجی تا ۸ هزار تومان ارزان شود و به تناسب آن، قیمت برنج ایرانی هم به مرور کمتر شود.

قیمت برنج چقدر است؟

اما قیمت برنج اکنون در بازار چقدر است؟ آنگونه که دبیر انجمن واردکنندگان برنج خبر داده قیمت برنج خارجی قبل از این حدود ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان بود. اما در ماه‌های اخیر قیمت برنج خارجی به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده. حالا دبیرانجمن واردکنندگان برنج گفته احتمالا قیمت برنج ۸ هزار تومان ارزان شود.

قیمت برنج ایرانی هم در بازار به حدود ۶۰ هزار تومان رسیده و حالا پیش‌بینی می‌شود قیمت برنج ایرانی هم کمی کمتر شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برنج ارزون نمیشه مطمئن باش

  • ناشناس

    چرا دپو بشه
    کی دپو کرده
    که برنج گرون بشه حالا دستور رفع دپو بدن و بخوان بریزن توی بازار برای تنظیم ب اصطلاح بازار
    چرا با مردم بازی میکنید دیگه بسه
    مردم بیچاره شدن

  • محمد

    به خدا خیلی سخت شده زندگی ها هیچ چیز مثل قبل نیست چرا هیچکس به فکر مردم نیست چی بخرن چی بخورن با این گرونی ها

  • ناشناس

    فعلا که از شروع بکار دولت سیزدهم هر روزه شاهد گرانی در تمام کالاها هستیم و فقط وعده ارزونی هر روز داده میشه ولی کدوم ارزونی ! کجا ارزونیه بریم اونجا ؟

  • غضنفر چمچاره

    ایا کسی به خاطر داره که تو این چل سال مواد غذایی ارزان شده باشه؟!! با دلار بالا میرن ولی همراه دلار پایین‌نمیان.حتی مهر پارسال که دلار‌رسید به ۳۲ تومن و بعد برگشت پایین هیچ‌جنسی ارزان نشد…شما بگو یه تومن

  • ناشناس

    اگرسازمان غذا ودارو مانع ورودبرنج های آلوده به مواد
    نگهدارنده شود، برنج خارجی قابل مصرف عموم می شود
    قیمت کاهش می یابد

  • ناشناس

    از تو اپلیکیشن ترب جستجو کردم بهترین برنج ایرانی ۴۸ هزار تومان بود.

    • ناشناس

      قیمت برنج کشت اول تو شالیکوبی 42و کشت دوم53 ….15درصد خورد داره میشه7تومن ..1000تومن کرایه …2000تومن کارگری و کیسه داره …جمعا 10000تومن خرج داره …..پس قیمت میشه 63 …..4تومنم سود بگیره …میشه 67 …این انالیز قیمت برنج

  • ناشناس

    روزی که رای میدادین فکر الانش نبودید از الان توجه کنید اگر تا پایان ۴ سال تونستن کاری کنن که هیچ اگر نتونستن دیگه بریزد توو خیابان کشورو نجات بدید

    • ناشناس

      اونوقت یکی هم که بخواد اعتراض کنه میشه ارازل

  • ناشناس

    نه بابا مسئولان دنیا رو میخورن ماهم روش

  • رمضان

    برنج و گوشت و مرغ و ماکارونی و رب و … انقدر گرون شده که ما کارگرای فصلی و ساختمانی داریم روز به روز بیچاره تر و افسرده تر میشیم اخه چه خبره حبوبات به این گرونی،لباس با قیمتهای غیر قابل باور،سه ماه بخاطر کرونا افتادم تو خونه و بیمارستان، الآن هر قدر تلاش میکنم نمی تونم مخارج زندگی و قسط واممو بدم، دیگه خسته شدم و کم آوردم و به هر کسی اطرافم نگاه میکنم همین وضعیت رو داره،همه تا خرخره زیر بار قسط و وام و بدهی موندن،آه مظلومان کی دامن ظالمان رو میگیره پس؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      خودمون به همدیگه رحم نمیکنیم
      مسئولین هم از بین خود ما هستن از کاسب گرفته تا مسئول هیچ کدوممون به همدیگه رحم نمیکنیم فقط به فکر جیب خودمونیم