کد مطلب: ۸۱۶۹۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت برنج کاهشی شد؟/ افزایش وابستگی به محصول خارجی

قیمت برنج کاهشی شد؟/ افزایش وابستگی به محصول خارجی

قیمت برنج در روزهای اخیر به دلیل مازاد تولید در سال گذشته روند کاهشی به خود گرفته است. با این حال به دلیل مشکلاتی که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند، احتمالا در ماه‌های پیش رو وابستگی به واردات برنج افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از افزایش تولید برنج در سال گذشته، حالا فعالان این بخش از کاهش قیمت برنج در بازار خبر می‌دهند. با این حال تولیدکنندگان نسبت به حمایت‌های دولت اعتراضاتی دارند و معتقدند که این بازار به سمت محصولات خارجی رفته است.

اتفاقی که احتمالاً منجر به کاهش دوباره تولید و احتمالاً روند صعودی قیمت برنج ایرانی شود.

کاهش ۵ تا ۳۰ درصدی قیمت برنج

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز از کاهش قیمت برنج ایرانی خبر داد و گفت: با توجه به تولید بالا در سال گذشته، قیمت برنج بین پنج تا ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی عرضه برنج ایرانی زیاد است، اما تقاضا در این بازار نیست و همین موضوع باعث کاهش تقاضا شده است.

او قیمت برنج هاشمی درجه یک را کیلویی 85 هزار تومان عنوان و تاکید کرد: در حال حاضر در بنکداری‌ها هم برنج که با این قیمت خرید و فروش نمی‌شود. در حالی که پیش از عید قیمت این محصول کیلویی 115 هزار تومان بود.

وی علت کمبود تقاضا را نبود توان خرید و بالا بودن عرضه عنوان کرد و گفت: اکنون نزدیک فصل برداشت برنج ایرانی است. قبل از عید هم به دلیل قیمت بالا از برنج ایرانی استقبال نشد و خیلی‌ها به برنج ایرانی روی آوردند. الآن که فصل برداشت است، مجبور شدند برنجی که در انبارها دپو شده به بازار عرضه کنند که منجر به کاهش قیمت شده است.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت برنج ایرانی کاهش می‌یابد؟ را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.