کد مطلب: ۶۲۵۰۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت بلیت پرواز و قطار پیش از نوروز افزایش یافت؟

قیمت بلیت پرواز و قطار پیش از نوروز افزایش یافت؟

هنوز بهمن ماه تمام نشده اما ظرفیت برخی از پروازها و قطارها پر شده است. در همین حال برخی از مسافران از افزایش قیمت بلیت پرواز و قطار نسبت به یک ماه گذشته می‌گویند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از یک ماه و نیم دیگر تا نوروز مانده اما ظرفیت فروش بلیت رفت‌وآمد به برخی از شهرها پر شده است. هر چقدر به عید نوروز و تعطیلات نزدیک‌تر می‌شویم، پروازها، جاده‌ها و قطارها شلوغ‌تر می‌شود. اما شلوغ بودن می‌تواند روی قیمت بلیت هم اثرگذار باشد.

قیمت بلیت قطار افزایش یافت؟

سفر با قطار یکی از انتخاب‌های مسافران است. اما برخی از مسافران می‌گویند قیمت بلیت قطار هنوز عید از راه نرسیده، گران شده است. یکی از این مسیرها تهران به بندرعباس است. ظرفیت فروش بلیت قطار در این مسیر پر است. از همین امروز ۱۸ بهمن ماه تا آخر این ماه.

اپراتور فروش بلیت قطار می‌گوید: «ظرفیت جدید برای ماه اسفند احتمالا از امروز شروع می‌شود. مسافران زیادی ظرفیت بهمن‌ماه را خریدند. امکان خرید بلیت برای بهمن ماه وجود ندارد.»‌

1

ظرفیت بلیت قطار تهران-بندرعباس پر شد.

اما برخی از مسافران می‌گویند بلیت سفر با قطار گران شده است. یکی از اپراتورهای راه‌آهن می‌گوید: «قیمت بلیت نسبت به یک ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش یافت.»

قیمت بلیت تهران به بندرعباس از حدود ۲۷۰ هزار تومان شروع می‌شود تا حدود ۴۰۰ هزار تومان. بلیت تهران-شیراز را نیز با قیمت حدود ۲۲۰ هزار تومان تا حدود ۷۸۰ هزار تومان ‌می‌فروشند.

قیمت پروازها برای نوروز افزایش ندارد

اگر مسافران بخواهند همین مسیرها را با پرواز سفر کنند، باید قیمت بیشتری بپردازند. گاهی دو تا پنج برابر بلیت قطار! مثلا بلیت پرواز تهران-شیراز از حدود ۶۰۰ هزار تومان می‌شود تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان.

اخیرا محمد محمدی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: «هیچ شرکت هواپیمایی برای نوروز حق افزایش نرخ بلیت را ندارد.»

اما به نظر می‌رسد قیمت پروازها نیز افزایش یافته است. فاطمه می‌گوید: «۲۷ آذرماه بلیت اهواز-اصفهان را حدود ۶۴۹ هزار تومان گرفتم. اما حالا کف قیمت حدود ۶۹۳ هزار تومان است.»

علی نیز می‌گوید بلیت پرواز تهران-مشهد را نسبت به یک ماه گذشته کمی بیشتر برایش خرج داشت.

Screenshot 184 1

کف قیمت بلیت پرواز اهواز-اصفهان ۶۹۳ هزار تومان است.

بی‌توجهی به لغو مصوبه تعیین کف قیمت

پروازهایی که با ظرفیت پر انجام می‌شود و قیمت‌هایی که برخی از مسافران از آن ناراضی هستند. نکته اینجاست که بلیت زیر قیمت ۶۰۰ هزار تومان پیدا نمی‌شود.
تنها مسیر تهران-شیراز نیست که بلیت زیر ۶۰۰ هزار تومانی پیدا نمی‌شود. با جست‌وجو برای بلیت شهرهای دیگر نیز وضعیت همین است.

این در حالی است که اواخر دی ماه میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو مصوبه انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص تعیین کف نرخی بلیت هواپیما خبر داد. ( مهر )

۲۰ روز از بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری درباره لغو مصوبه تعیین کف نرخی به ایرلاین‌ها می‌گذرد. اما بررسی سایت‌های خرید و فروش بلیت نشان می‌دهد هنوز بلیت زیر ۶۰۰ هزار تومان پیدا نمی‌شود.

لغو محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت هواپیما

ستاد ملی مقابله با کرونا اواخر آبان ماه مصوب کرد که از ابتدای آذرماه محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی ظرفیت هواپیما برداشته شود. به دستور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی قرار شد قیمت بلیت پروازهای داخلی کاهش یابد. اما ظرفیت هواپیماها به حالت قبل برگشت، قیمت‌ها کاهشی نشد بلکه کف قیمت هم برای آن تعیین شد.

پیش از این در سال ۹۹ شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما را به دلیل اعمال انجام پروازها با شرط ظرفیت ۶۰ درصدی افزایش دادند. در همان زمان محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی دستور توقف اجرای آن نرخ نامه را داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.