خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۶۸۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای قیمت‌‌گذاری کف‌نرخی بلیت هواپیما / بازگشت قیمت بلیت به قبل از کرونا؟

ماجرای قیمت‌‌گذاری کف‌نرخی بلیت هواپیما / بازگشت قیمت بلیت به قبل از کرونا؟

گفته می‌شود اخیرا برخی از شرکت‌های هواپیمایی در نشستی تصمیم گرفته‌اند رقم ۶۰۰ هزار تومان را به عنوان کف قیمتی فروش بلیت تعیین کنند. نایب رییس کمیسیون عمران هم در این مورد گفته گذاشتن کف قیمت، برخلاف روال معمول بوده و مدیران مربوطه به جلسه بعدی کمیسیون عمران احضار می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسماعیل حسین زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران گفته قیمت‌گذاری جدید برای بلیت هواپیما و گذاشتن کف قیمت ۶۰۰ هزار تومانی برای آن، برخلاف روال معمول بوده و مدیران مربوطه به جلسه بعدی کمیسیون عمران احضار می‌شوند. اما ماجرای کف قیمت ۶۰۰ هزار تومانی برای بلیت هواپیما چیست؟

ماجرای کف قیمت ۶۰۰ هزار تومانی بلیت

قیمت بلیت هواپیما در دوران کرونا چندین بار تغییر کرد. اما پس از لغو محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی ظرفیت هواپیما و دستور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی قرار شد که قیمت بلیت پروازهای داخلی کاهشی شود.

اما اخیرا خبرگزاری مهر در گزارشی نوشت: «شرکت‌های هواپیمایی هواپیمایی در نشستی درون تشکلی تصمیم گرفته‌اند با توجه به کاهش تقاضای سفرهای هوایی رقم ۶۰۰ هزار تومان را به عنوان کف قیمتی فروش بلیت تعیین کنند.»

پس از آن محمد محمدی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از برخورد این سازمان با شرکت‌های هواپیمایی که بلیت هواپیما را با نرخ‌های پایین می‌فروختند، خبر داد.

او گفت: «برخی فروشندگان بلیت و عمدتاً چارتر کننده‌ها در برخی مسیرهای پر تردد اقدام به فروش بلیت با کمتر از هزینه‌های معمول می‌کردند که این امر، تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.»

گفته شده بعد از این ماجرا رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به محمدی بخش در این مورد تذکر داده است. طولی نکشید که میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: «ما قیمت‌گذاری کف را تایید نکرده‌ایم اما برخی چارتر کننده‌ها به این امر تاکید داشتند. ما همچنان تاکید داریم که اولویت ما مردم هستند.»

قیمت‌ها به قبل از کرونا برمی‌گردد؟

با این حال با کمی جست‌وجو در سایت‌های فروش بلیت هواپیما متوجه می‌شوید که پیدا کردن بلیت هواپیما زیر ۶۰۰ هزار تومان کار آسانی نیست!

روز گذشته اسماعیل حسین زهی، نایب رییس کمیسیون عمران در این مورد به عصر خبر گفت: «در حال حاضر پروازها با ظرفیت کامل می‌رود و نه تنها قیمت‌ها را برنگردانند که حتی یک چیزی هم به آن اضافه کردند.»

او گفت: «خیلی‌ از جاهای ایران با قیمت ۳۰۰ و ۲۵۰ هزار تومان می توانستیم بلیط تهیه کنیم، اما الان کف قیمت از ۶۰۰ تومان شروع شده است. متولی باید قیمت‌ها را به قبل از کرونا برگرداند و اگر پول اضافه‌ای گرفته‌اند برگردانند ولی نه تنها هیچ کدام از اینها عملی نشده بلکه بدتر هم شده است.»

پیش از این نیز مجتبی یوسفی، عضو هیأت رئیسه مجلس درباره قیمت بلیت هواپیما گفته بود: «افزایش قیمت بلیط هواپیما در زمان همه گیری کرونا غیرقانونی بود و باید به قبل از فاصله‌گذاری اجتماعی برگردد. درصورت لزوم، این موضوع حتی تا طرح سوال از وزیر در صحن هم دنبال می‌شود.»

حالا باید دید مجلس می‌تواند جلوی روند افزایشی قیت بلیت هواپیما را بگیرد یا نه؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.