کد مطلب: ۷۵۴۲۹۷

ایرلاین‌ها موظف‌اند وجه اضافی بلیت هواپیما را بازگردانند

ایرلاین‌ها موظف‌اند وجه اضافی بلیت هواپیما را بازگردانند

بر اساس اعلام مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی تمام ایرلاین‌ها موظف‌اند وجه اضافی قیمت بلیت هواپیما را به مسافران بازگردانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با تاکید وزیر راه و شهرسازی تمام ایرلاین‌ها موظف هستند وجه اضافی را که از مسافران بابت بلیت هواپیما دریافت کرده‌اند به آنان بازگدانند.

بر اساس این گزارش مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: شرکت‌های هواپیمایی ملزم به بازگرداندن وجه اضافه بلیت هواپیما به مسافران هستند.

این درحالی است که طی دو روز گذشته بیشتر ایرلاین‌ها نرخ بلیت هواپیما را به قیمت قبل بازگرداندند، در همین راستا امروز جمعه 7 بهمن 1401 حسین مذنب، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با تأکید وزیر راه و شهرسازی برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم و همچنین تذکر دستگاه‌های نظارتی، شرکت‌های هواپیمایی ملزم به برگرداندن نرخ بلیت به قیمت قبل و بازگشت مبالغ اضافه دریافتی شدند.

وی تأکید کرده است: همچنین درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای کاهش برخی هزینه‌های جانبی در حال پیگیری است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته است هرگونه قیمت‌گذاری جدید بلیت هواپیما پس از تصویب در ستاد تنظیم بازار ابلاغ خواهد شد و سپس اجرایی خواهد شد. طی سه هفته گذشته شرکت‌های هواپیمایی تا میانگین ۳۰ درصد نرخ بلیت پروازها را افزایش داده بودند که از روز چهارشنبه و با دستور دادستانی قیمت‌ها به قبل از دی‌ماه گذشت.

مسافران چگونه اضافه قیمت بلیت هواپیما را دریافت کنند

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اگر مسافران بلیتی خریده‌باشند که افزایش خارج از عرف و قانون داشته، ایرلاین‌ها موظفند این اضافه‌ هزینه را به خریداران بلیط پرداخت کنند.

در روزهای گذشته موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌ها اجرایی شد و انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که این افزایش قیمت در راستای آزادسازی نرخ بلیت در قانون پنجم توسعه صورت گرفته؛ اما از سوی مسئولان دولتی اینطور واکنش داده شد که اگرچه افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار است، اما شرکت‌ها باید صبر کنند تا زمانی که افزایش قیمت به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.

پس از آن دادستانی که از ابتدا به ماجرا ورود کرده بود، اعلام کرد افزایش قیمتی که از طریق انجمن شرکت‌های هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده مورد تأیید ستاد تنظیم بازار نیست و این اضافه دریافتی حتما باید به مردم و به مسافرین برگردانده شود که در نهایت انجمن هواپیمایی هم کوتاه آمد و گفت شرکت‌های هواپیمایی طبق دستور دادستان، نرخ‌ها را به قبل از افزایش قیمت برگرداندند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.