خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۷۶۳۹

قیمت بنزین سال آینده اعلام شد

قیمت بنزین سال آینده اعلام شد

قیمت بنزین در سال آینده تغییر نخواهد داشت و مهم‌ترین نشانه برای این موضوع میزان درآمد حاصل از نفت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درآمد حاصل از نفت در دولت سیزدهم در سال جاری نشان دهنده این موضوع است که قیمت بنزین در سال 1402 تغییری نخواهد داشت.

در لایحه بودجه ۱۴۰۲، درآمد دولت از محل منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی تغییر چندانی نکرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد دولت تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

بر اساس این گزارش یکی از نشانه‌های اصلی برای تغییر قیمت بنزین ، درآمد دولت حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی است که از لایحه تصویب شده دولت برای سال آینده نشان می‌دهد این عدد در سال آینده تغییر محسوسی نداشته است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت، دولت قصدی برای افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲ ندارد.

گفتنی است؛ لایحه بودجه ۱۴۰۲ که در دولت تصویب شده است، پنجم دی ماه از سوی رئیس جمهوری طی نامه‌ای رسمی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و بر اساس آن در صورت تصویب مجلس، قیمت بنزین ثابت می‌ماند.

لازم به ذکر است در جزئیات منابع بودجه دولت در لایحه ۱۴۰۱ نیز واگذاری‌ دارایی‌های سرمایه‌ای حدود ۴۰۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که نسبت به ۳۹۵ هزار میلیارد تومان بودجه سال گذشته حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش دارد.

این در حالی است که در بخش واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۳۸۱ هزار میلیارد تومان مربوط به منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام بر همگان
    خدایی مردم برای ادامه زندگی به نا امیدی رسیدن چون پول بی ارزش ما در برابر جنسها وکالاها هیچ است من همیشه این مثال را میزنم وقتی پنج هزارتومنی ما را بدیم به کسی که دستگاه فتوکپی دارد بهش بگیم یکطرفش را فتو کن اونم تو کاغد معمولی از ما ده هزار تومن میگیره دیگه چه توقعی میشه از ارزش پولمون بگیم اگر بنزین بالا بره هیچ جنسی نمی تونه مقاومت کنه صد درصد قیمتها بالا میره همین الان کمر مردم خم شد از گرونی بعد این مسعولین از خدا بیخبر فقط میخوان مردم روز به روز فقیر تر بشن بخدا مشکل همه ی مردم اقتصاد وبیکاری وگرونی هست وخسته از برجام خسته شدن از گریه کردن خسته شدن از وعده های دروغین بخدا کمی انصاف داشته باشین

  • جبار سینگ

    سال آینده واقعاً شما امید دارین هستین امثال این سرزمین پس گرفته می شود

    • ناشناس

      تو اول سواد یاد بگیر بعد نظر بده امسال درسته

    • Rezw

      درودبرشما

  • اردهین_ ایرج

    اگر دولت محترم قانون جدید خروج سرمایه حدود 50هزاردولتمردان را بدون پارتی بازی درست به اجرا بگذارد مطمعن باشید نه تنها کسری بودجه نخواهیم داشت بلکه کمبود سالهی گذشته سریعا ترمیم میشود بشرط اینکه این قاتون بخاطر فرار از نپیوستن دولت به قانون FATF نباشد وبدون مدنظرقرارگرفتن هیچ خط قرمزی اجرا شود که یکی ازممتازترین قانون طی عمر جمهورس اسلامی ایران میباشد واز قانونگذاران تقدیر وبه مجریان دست مریزاد گفت، لطفا منتشر نمائید، سپاس

  • ناشناس

    بنزین بی کیفیت آشغال