کد مطلب: ۴۲۱۴۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت جدید پراید در بازار / پراید ۶۰ میلیون تومانی واقعیت دارد؟

قیمت جدید پراید در بازار / پراید 60 میلیون تومانی واقعیت دارد؟

هرچند در قیمت‌های پیشنهادی برخی آگهی‌دهندگان فروش پراید 151 رقم‌های بالای 60 میلیون تومان مشاهده می‌شود اما در متوسط نرخ‌های استعلامی از بازار قیمت این مدل پراید هنوز به 60 میلیون تومان نرسیده و رقمی بین 59 میلیون تا 60 میلیون تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود نوسان‌های قابل توجه در بازار طلا و سهام و کمی هم ارز طی روزهای اخیر اما بازار خودرو نسبت به روزهای هفته قبل نوسان چندانی نداشته است. با این حال قیمت پراید مدل 151 (پراید وانت) که گرانترین مدل پراید محسوب می‌شود در آستانه 60 میلیون تومان شدن است.

بر اساس آخرین ارقام استعلامی از بازار پراید 111 (تنوع رنگ) معادل 56.6 میلیون تومان، پراید 131 (تنوع رنگ) معادل 52.3 میلیون تومان، پراید 132 (تنوع رنگ) معادل 53.9 میلیون تومان و پراید 151 یا همان پراید وانت 59.5 میلیون تومان است.

114

قیمت انواع پراید در کارخانه و بازار (ایسنا)

با این حال در آگهی‌های فروش پراید 151 رقم‌های بالاتر از 60 میلیون تومان هم مشاهده می‌شود.

111 3 112 3 113 1

از سوی دیگر برخی رسانه‌ها هم درباره پراید 60 میلیونی گزارش‌هایی داشته‌اند. روزنامه سازندگی نوشته است: «مرداد سال گذشته که پراید رکورد قیمت ۳۰ میلیون تومانی را رد کرد، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که قیمت آن در کمتر از یک سال به ۶۰ میلیون تومان برسد. شاید اگر مردم از این جهش قیمت خبر داشتند، هیچ وقت به پراید به چشم خودروی معمولی پرخطر نگاه نمی‌کردند و ارج وقرب بیشتری برای این خودروی ۶۰ میلیون تومانی قائل بودند.»

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن هم به خودروبانک گفته است: «گوشت کیلویی 30 هزار تومانی کیلویی 130 هزار تومان شده است و آیا با شرایط اقتصادی مردم همخوانی دارد؟ مردم در نهایت آن را خریداری نمی‌کنند. اگراجازه دهند که خودروسازان و بازار و حاشیه بازار برای تعیین قیمت تصمیم بگیرد قیمت‌ها مناسب می‌شود، زیرا قیمت پراید که می‌گویند 6000 هزار دلار (بیش از 60 میلیون تومان براساس نرخ دلار 12 هزار تومانی) صادر می‌شود، اگر این مبلغ را با هر نرخ ارزی در داخل محاسبه کنید گرانتر از قیمت داخلی خواهد بود، پس قیمت داخلی پراید مقرن به صرفه‌تر بوده و جای کار دارد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خاک بر سرشما با این قیمتها

  • ناشناس

    نخرن مردم ۶ماه نخرن مجبور میشن دلالا رو حذف کنن

  • علی

    تا وقتی صنعت خودرو دست تعداد معدودی افراد قرار بگیرد بهتر از این نمیشه دولت باید صنعت خودرو را برای همگان محیا کند هم قیمتها پایین میاد هم کیفیت و زیبایی آنها بروز میشود

  • ناشناس

    تو این اوضاع بی در و پیکر مملکت منتظر پراید 100 تومنی باشید

    • ناشناس

      کجایی بیای ببینی پراید شد ۱۲۰ ملیون هههههههه

  • ناشناس

    واقعا ۲۰ میلیون هم برای پراید زیاده مردم تا اونجایی که میتونن باید نخرن

  • رضا

    منظورشان شصت میلیون ریال هستش

  • ناشناس

    بنظرم قیمت پراید اصلا گران نیست ،بلکه ما مردمان ارزان قیمتی هستیم والا هیچوقت قیمتها به این وضع نمی رسیدند‌!

    • ناشناس

      خاک بر سر اونا یی که بخرن هرروز خواب میبینن ومیان گرونش میکنن

    • ناشناس

      خاک برسر اونایی که میخر

  • ناشناس

    درود بر شما خوب جواب این ملت غیور رو با گران کردن میدید

  • ناشناس

    لعنت به گراااااااااانی
    لعنت به عاملین گرااااااااااااااااااااانی

  • ناشناس

    وقتی پس انداز حقوقی 90 درصد مردم شده ماهی 500 هزار تومن ، چند ماه باید کارکنن و چند تا عید و محرم و …رو ردکنن تا به پراید برسن اگه تا اون موقه قیمتش ثابت بمونه، هیچی نخوری و نپوشی که بخوای پراید بخری…