کد مطلب: ۲۳۸۹۲۷

قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال ۹۷ اعلام شد

قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال 97 اعلام شد

قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال ۹۷ برای برگ سبز درجه یک ۲۷۲۹۲ ریال و درجه دو ۱۵۲۸۳ ریال اعلام شده است. یارانه پرداختی دولت به ازای هر کیلوگرم برگ سبز مشخص شد که برای برگ سبز چای درجه یک ۵۹ درصد و درجه دو ۵۶ درصد اعلام شده است.

آن‌طور که برخی منابع اعلام می‌کنند قیمت خرید تضمینی برگ سبزچای در سال ۹۷ برای برگ سبز درجه یک ۲۷۲۹۲ ریال و درجه دو ۱۵۲۸۳ ریال اعلام شده است. درسال ۹۶ قیمت تضمینی خرید برگ سبز برای درجه یک ۲۶۲۴۲ ریال و درجه دو ۱۴۶۹۵ریال بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همچنین یارانه پرداختی دولت به ازای هر کیلوگرم برگ سبز مشخص شد که برای برگ سبز چای درجه یک۵۹درصد و درجه دو۵۶ درصد اعلام شده است. با این حساب مبلغ سهم کارخانه داران چای بابت خرید برگ سبز درجه یک۴۱درصد ودرجه دو۴۴درصد خواهد بود.

پیش‌تر نماینده لنگرود گفته بود که گویا دولت قصد دارد،نرخ چای را تنها ۴ درصد افزایش دهد در صورتی که دولت برای تامین اقتصاد چایکاران نرخ این محصول را باید بر مبنای نرخ تورم تعیین کند.

با اعلام قیمت‌ها مشخص شد که دولت همان حدود ۳٫۸ تا ۴ درصد افزایش قیمت برای خرید برگ سبز چای را نسبت به سال گذشته در نظر گرفته است.

منبع: نوش‌آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.