کد مطلب: ۵۰۴۱۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رفتار عجیب معامله‌گران بازار ارز / دو روند متفاوت در نرخ خرید و نرخ فروش

رفتار عجیب معامله‌گران بازار ارز / دو روند متفاوت در نرخ خرید و نرخ فروش

این هفته قیمت فروش دلار و یورو در صرافی ملی اگر چه کم اما کاهشی بوده درحالی که قیمت خرید آن ثابت مانده است. به این ترتیب فاصله نرخ خرید و فروش در صرافی ملی و سایر صرافی‌های مجاز رو به کاهش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این هفته قیمت فروش دلار و یورو در صرافی ملی اگر چه کم اما کاهشی بوده درحالی که قیمت خرید آن ثابت مانده است. به این ترتیب فاصله نرخ خرید و فروش در صرافی ملی و سایر صرافی‌های مجاز رو به کاهش است.

کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز، درباره علت این اتفاق به تجارت‌نیوز می‌گوید: وقتی فروشنده در بازار کم است در نتیجه ارزی هم در بازار نیست، در این شرایط فروشنده‌ها حاضر نیستند ارزشان را ارزان بفروشند پس صرافی‌ها مجبورند قیمت را بالا ببرند تا فروشنده تشویق به فروش ارزش شود. اگر این کار را نکنند ارز در دستشان کم می‌شود و مجبور هستند آن وقت با با قیمت بالاتری هم بفروشند.

کاهش عرضه در حالی است که به گفته او تقاضا همچنان در بازار وجود دارد. البته این تقاضا قابل مقایسه با گذشته نیست.

افسری توضیح می‌‍‌دهد: در ماه‌های گذشته همه فقط دنبال این بودند که ریالشان را به یک دارایی دیگر تبدیل کنند، چه دلار باشد چه یورو و چه دارایی دیگر، تقاضا در تمام بخش‌های اقتصاد وجود داشت. اکنون تقاضا کمتر است.

به اعتقاد او بخشی از این تقاضا را تجار تشکیل می‌دهند که سعی دارند با خرید دلار جنسی وارد کنند به امید این که گشایشی صورت بگیرد و بازارشان بهبود یابد، بخشی هم نوسان‌گیران هستند. علاوه بر این‌ها با توجه به این که ارز ماهیتی کالایی دارد، همچنان بعضی سعی دارند با خرید و نگهداری سودی ببرند.

آخرین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خخخ

    اینقدر اقتصاد کشور را ربط دادین به دلار ،دیگه بگین واحد پول ملی شده دلار

  • مهدی

    نگید ما مملکت رو اداره میکنیم بگید نفت مملکت رو میچرخوند.بود و نبود شما فرقی برای ایران نداره چون همه دیدند بدون دلار نفتی هیچ تخصصی در اقتصاد ندارین ۴۰ ساله پول نفت رو جای تولید و اشتغال و زیربنا خوردید و حقوق دادین و غیره حالا مملکت رو به این روز درآوردید