کد مطلب: ۴۸۹۷۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت خودرو در اولین معاملات ۱۷ آبان ۹۹ / ریزش قیمت خودرو آغاز شد

قیمت خودرو در اولین معاملات 17 آبان 99 / ریزش قیمت خودرو آغاز شد

یک فعال بازار خودرو می‌گوید: چنانچه بایدن به عنوان گزینه نهایی ریاست جمهوری آمریکا اعلام شود، کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار است. به نظر می‌رسد از این پس قیمت خودروهای داخلی تا دو ماه آیند روند کاهشی را به خود بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک فعال بازار خودرو از تاثیر انتخابات آمریکا و کاهش چشم‌گیر قیمت خودرو خبر داد. شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده اما گفته می‌شود بایدن در یک قدمی پیروزی نهایی است. با این پیش‌ فرض اما بازار خودرو ایران نیز نسبت به این اتفاقات سیاسی واکنش نشان داده است.

به طوری که قیمت برخی خودروهای پر تقاضا همچون پراید و تیبا بین هفت تا 13 میلیون تومان ارزان شد. فعالان بازار خودرو علت کاهش قیمت خودروها در بازار را عقب‌نشینی خریداران، کاهش قیمت دلار و اتفاقات سیاسی در حوزه بین‌الملل می‌دانند.

خریداران از بازار خودرو عقب‌نشینی کردند

به گفته یک فعال بازار خودرو، قیمت خودرو از انتخابات آمریکا تاکنون تغییر چشم‌گیر داشته است. خریداران برای خرید خودرو دست نگه داشته‌اند و عده‌ای هم از این بازار عقب‌نشینی کردند؛ به طوری‌که به نظر می‌رسد روز جمعه در بازار خودرو خرید و فروشی صورت نگرفته است. یعنی عملا تقاضا برای خرید خودرو به صفر رسیده است.

فیروز نادری درباره آینده قیمت خودرو به تجارت‌نیوز می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود چنانچه بایدن به عنوان گزینه نهایی ریاست جمهوری آمریکا اعلام شود، کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار است. به نظر می‌رسد از این پس قیمت خودروهای داخلی تا دو ماه آیند روند کاهشی را به خود بگیرد.

قیمت اولین معاملات خودرو

او با اشاره به قیمت انواع خودرو اظهار می‌کند: روز پنجشنبه قیمت پراید 125 میلیون تومان بود که امروز با 13 میلیون تومان کاهش به قیمت 112 میلیون تومان رسیده است.

پژو 206 تیپ دو با 20 میلیون تومان کاهش در امروز با قیمت 220 میلیون تومان معامله شد.

تیبا صندوق‌دار نیز طی دو روز گذشته 145 میلیون تومان فروخته می‌شد اما امروز با هفت میلیون تومان کاهش به قیمت 138 میلیون تومان رسیده است.

کوئیک نیز روز پنج‌شنبه با قیمت 170 میلیون تومان فروخته شد اما امروز این خودرو با 12 میلیون تومان کاهش به قیمت 158 میلیون تومان رسید.

با افزایش شانس برد بایدن در انتخابات آمریکا، دلار کاهش قابل توجهی در قیمت خودرو داشته که این اتفاق بر بازار خودرو در روز شنبه تاثیر گذاشته و قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی شده است. حال باید دید که با اتمام انتخابات آمریکا قیمت خودرو در بازار چقدر ارزان خواهد شد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جالبه . کسایی که ثبت نام کردن پول دادن به خودرو ساز و خودروسازها به همدستی شورای رقابت و به بهانه افزایش هزینه های تولید هر سه ماه یکبار ۲۵ درصد گرون میکنند. یعنی خودرو طی ۱۲ ماه ۱۰۰ درصد گرون میشه ولی پول ثبت نام کننده طی یکسال مشمول ۱۵ درصد سود مشارکت میشه. دو طرف معامله پول هست پول ثبت نام و پول تولید.
    معادله اش اینجوریه پول ثبت نام کننده < پول خودرو ساز

  • ناشناس

    پراید باید بشه 7 میلیون

  • گوش کنید یه نصیحت

    توروخدا نخرین

  • ششش

    خیلی از قیمت ها پایین تر میاد بیا زیره 100 تومان

  • ناشناس

    خریدار پراید صفر ۱۸ میلیون تومن

  • ناشناس

    سلام الان که دلار ارزون شد قیمت کارخانه ای خودرو رو هم کاهش بدید

  • ناشناس

    قیمت خودرو کله پا خواهد شد. شدید ریزش میکنه.

  • ناشناس

    هر وقت پرایده 5 میلیون خریدیم طلا رو گرمی 25 هزار تومن خریدیم بگیم ارزون شد…راستی چرا راجب مسکن کسی حرف نمیزنه؟

    • ناشناس

      تو دیگ واس احد بوقی چ انتظاری داری طلا گرمی ۲۵!!!!

  • ناشناس

    بخدا همه چیز دست خودمونه ، اگه مثل چند سال پیش همه متحد و یکصدا خودرو نخرن ، شاخ این دلال ها و خودروسازهای مافیایی مون می شکنه- بخدا پراید 20 تومن هم گرونه – دندون رو جیگر بذارید – تا کی می خواهیم مثل گوسفند اسیر دست این دلا لها بشیم؟

  • ناشناس

    پراید حلوی ارزش خریدن داره