کد مطلب: ۶۵۲۶۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱/ پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱/ پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو در بازار کشور همراه با نوسان است. برخی کارشناسان معتقدند توقف عرضه خودرو به دلیل راه‌اندازی سامانه فروش یکپارچه، ممکن است باعث افزایش قیمت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه است.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ به ۲۰۶ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز به قیمت ۱۷۶ میلیون تومان رسید.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۳ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی ۱۴۰۱ به ۳۸۶ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به ۲۱۴ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو با دو میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۳۱۴ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این خودرو در بازار کشور به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۴۵ میلیون تومان رسید.

اما خودروی تارا اتوماتیک با سه میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۵۹۰ میلیون تومان رسید.

روز خودرو 1 1 4 scaled

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با فروش خودرو در سامانه یک‌پارچه وزیر صمت گفت: به نظر نمی‌رسد تاثیری در میزان عرضه و روند بازار داشته باشد. اما باید اجرایی شود تا نتیجه و تاثیر آن را در بازار مشاهده کرد.

او بیان کرد: با وجود این، در حال حاضر عرضه خودرو کم است. اما توقف عرضه خودرو به بازار تاثیر منفی دارد و ممکن است باعث افزایش دوباره قیمت خودروها شود.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایرانی

    چرا واردات خودرو به نفع کشور و مردم است ؟
    لطفاً در خصوص واردات خودرو به مطلب زیر توجه کنید :
    * به فرض واردات خودروی ایمن ، با کیفیت و ارزان قیمت به تعداد 100 هزار خودرو باشد :
    + اگر قیمت هر خودرو 200 میلیون تومان ( 7 هزار دلار با قیمت هر دلار 28 هزار تومان)
    + قیمت خودرو با سود ، مالیات ، عوارض ، حق گمرک و … 400 میلیون تومان عرضه شود . یعنی هر خودرو 200 میلیون تومان برای دولت سود داشته باشد و این مورد با تهاتر اجناس دیگر و بدون خروج ارز هم امکان پذیر است و در صورتی هم که ارز خارج شود ، معادل دو برابر آن نسبت به بازار ، ریال جمع آوری می شود .
    1- با توجه به تعداد واردات 100 هزار خودرو ، سود دولت می شود 20 هزار میلیارد تومان
    2- عدد سود دولت برای جمع آوری نقدینگی در جامعه مناسب است و موجب کاهش تورم می گردد .
    3- مبلغ 20 هزار میلیارد تومان ، معادل دو ماه بدهی دولت به بانکها می باشد ( به گفته سخنگوی دولت ، ماهانه بدهی دولت به بانکها 10 هزار میلیارد تومان است که پرداخت می شود)
    4- خودروهای وارداتی برقی یا هیبریدی با مصرف 3 لیتر ، باعث کاهش آلودگی و کاهش هزینه های سوخت می شود . ( همانگونه که مطرح می شود بابت هر لیتر چندین هزار تومان یارانه پنهان پرداخت می شود )
    5- ایمنی خودروهای وارداتی برای امنیت مسافران نسبت به خودروهای داخلی یکی دیگر مزایای واردات می باشد .
    6- با کاهش هزینه های سوخت ، به گفته معاون پلیس راهور ، می توان حقوق تمامی کارمندان شاغل در خودروسازی ها را پرداخت نمود و یا برای آنها ایجاد اشتغال دیگر نمود .
    7- می توان اولویت خرید را به خودروهای فرسوده داد ، تا از این جنبه نیز به گروه هدف و کاهش آلایندگی و سطح ایمنی و سلامت شهروندان نیز کمک کرد .
    8- واردات خودروی با کیفیت و مناسب موجب کاهش قیمت خودرو در آشفته بازار خودرو خواهد شد و سود دلالها در این بخش کمتر و نفع مردم بیشتر می گردد .
    اینها تنها بخشی از مزایای واردات خودرو می باشد که تماماً به نفع مردم و دولت می باشند و از هر زاویه به این موضوع نگاه کنید ، واردات خودرو مفید تر است تا تولید آن با این شیوه و کیفیت و قیمت نامناسب .
    لذا دوست داران واقعی کشور و مردم می بایست این موارد را در نظر بگیرند .
    با تشکر

  • یوسف ا

    دولت جدید با دادن مجوز افزایش قیمت کارخانه ای خودروها. به خودروسازان سود جو کام مردمو تلخ کرد نباید این اقدام توسط دولت جدید انجام میگرفت