کد مطلب: ۵۹۲۵۰۷

افزایش قیمت دنا و تیبا / قیمت خودرو امروز ۹ آبان

افزایش قیمت دنا و تیبا / قیمت خودرو امروز ۹ آبان

قیمت خودرو در بازار روز شنبه ۸ آبان با ثبات نسبی همراه بود و تعداد زیادی از خودروها افزایش یا کاهش قیمتی را ثبت نکردند. قیمت تیبا هاچ بک افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار روز شنبه قیمت خودورهای داخلی در بازار نوسان زیادی را نداشت و تعداد زیادی از خودروها افزایش و یا کاهش قیمتی را ثبت نکردند.

قیمت خودورهای گروه پژو بعد از چند روز نوسان قیمت روز شنبه بازار آرامی داشتند و تنها خودروی پژئ ۴۰۵ SLX افزایش قیمت یک تا سه میلیون تومانی را ثبت کرد.

همچنین تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ به قیمت ۱۶۲ میلیون تومان رسید.

قیمت دنا مدل ۱۴۰۰ به ۳۲۹ میلیون تومان و دنا پلاس اتوماتیک توربو مذل ۱۴۰۰ به ۴۶۰ میلیون تومان رسید.

21 page 0001 11 1

قیمت خودرو آزاد نمی‌شود

سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت درمورد قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت اظهار کرد: اینکه چه نهادی قیمت‌گذاری کند خیلی مهم نیست بلکه مهم این است که خودروساز با زیان تولید نکند؛ کسب‌وکاری که با زیان تولید کند رو به اضمحلال می‌رود و صنعت خودروی کشور طی سه سال گذشته رو به اضمحلال رفته است.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: بحث ما همواره این بوده که قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان به نحوی باشد که پوشش دهنده هزینه‌های منطقی و معقول صنعت خودرو باشد.

وی ادامه داد: این موضوع در پروژه اصلاح ساختار قیمت در زنجیره ارزش هم در دست پیگیری است؛ البته تمرکز فقط در صنعت خودرو نیست بلکه بر زنجیره همچون قطعه و … نیز است.

معمارباشی گفت: حتماً باید فرایندهای تولید خودروسازان بازطراحی و روابط خودروساز با قطعه‌ساز بررسی و اصلاح شود به نحوی که قیمت تمام شده اعلامی برای خودرو، یک قیمت منطقی و قابل پذیرش برای مصرف کننده و نهادهای نظارتی باشد.

به دنبال آزادسازی قیمت خودرو نیستیم

معمارباشی در مورد اینکه آیا این مباحث مقدمه‌ای جهت آزادسازی قیمت خودرو است توضیح داد: آزادسازی قیمت این است که قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود؛ ما به‌هیچ‌وجه به دنبال آزادسازی قیمت خودرو و رفتن به حاشیه بازار نیستیم.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در صورت اجرای کامل پکیج اصلاح صنعت خودرو همچون اصلاح ساختار قیمت، اصلاح ساختار مدیریتی - مالی، توسعه صادرات صنعت خودرو و … ما مطمئن هستیم که می‌توانیم به افزایش تولید، افزایش عرضه خودرو به بازار، کاهش کسری‌ها در تولید خودروهای ناقص، اصلاح فرایند تولید و روابط خودروساز با قطعه ساز کمک کنیم و در نهایت وضعیت بازار را سامان دهیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این نامردی که هرروز قیمتا عوض میشه هیچکی چیزی نمیگه
    خدارو شکر ماتو این مملکت دم از حضرت علی میزنیم ولی
    هر روز فسادبیشتر میشه ان شاءالله که خداوند حق این ملت و
    ازاونای که خیانت میکنن بگیره

  • ناشناس

    صد در صد یه داستانی پشت این افزایش قیمت هست دولت چرا کاری نمیکنه؟صلا هیچ واکنشی نشون نمیده؟چرا؟
    کسی میدونه دولت قصد داره با این سکوت و افزایش قیمت بازار به چی برسه؟ هدفش چیه؟

    • ناشناس

      میخواهند قیمت ماشین صدملیونی برسه به ۴۰۰ملیون بعد باازاد کردن واردات خودرو باکاهش قیمت خودرو بیاد بشه ۳۰۰بعدبگن خودرو ارزان شده

  • معصومه

    من یه ماهه تیبا دو خریدم خیلی عالیه کم مصرف و بسیار پر شتاب و خیلیم خوشگل

    • ناشناس

      خوشت باشه

    • ناشناس

      به شتر گفتند چقدر لبات زشته
      گفت کجام خوشکله

    • سلام

      خجالت بکش، طوری داری از این ماشین تعریف میکنی کسی ندونه فک میکنه استون مارتین سوار میشین!!!!!!!!!!!

    • سلام

      خجالت بکش طوری داری از این ماشین تعریف می کنی، کسی ندونه فک میکنه استون مارتین سوار میشی!!!!!!!!!!!!