کد مطلب: ۴۸۱۹۰۸

قیمت خودرو در بورس چگونه تعیین خواهد شد؟

قیمت خودرو در بورس چگونه تعیین خواهد شد؟

روح الله ایزدخواه، مسئول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در طرح ساماندهی بازار خودرو، عرضه و فروش خودرو در قالب بورس کالای ایران انجام می‌شود و از قیمت دستوری به سمت قیمت تعادلی خواهیم رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روح الله ایزدخواه، مسئول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در طرح ساماندهی بازار خودرو عرضه و فروش خودرو در قالب بورس کالای ایران انجام می‌شود و از قیمت دستوری به سمت قیمت تعادلی خواهیم رفت و قیمت فروش در قالب عرضه و تقاضا کشف می‌شود.

او با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که هر چه سریعتر این طرح را در صحن علنی به بررسی بگذاریم، ادامه داد: موضوع تعادل و تنظیم بازار خودرو متاسفانه به درستی تعریف نشده است و با تصویب و اجرای این طرح جدید، امیدواریم جلوی بسیاری از دلال بازی‌ها گرفته شود و کنترل عرضه و تقاضا را شاهد باشیم.

ایزدخواه گفت: بر اساس این طرح، عرضه و فروش خودرو در قالب بورس کالای ایران انجام می‌شود و تمام تولیدات خودرو در بورس کالا عرضه خواهد شد، بر این اساس عرضه و تقاضا شفاف سازی می‌شود و اولویت در این طرح با مصرف کنندگان است.

او افزود: بر اساس این طرح، مصرف کننده واقعی خودرو را تحویل می‌گیرد و از قیمت دستوری به سمت قیمت تعادلی خواهیم رفت.

ایزدخواه در ادامه گفت: قیمت خودرو به شکل پایه توسط دستگاه متولی که سازمان حمایت از مصرف کننده است مشخص شده و قیمت فروش در قالب عرضه و تقاضا کشف می‌شود که مازاد مبلغ پایه به نسبت فروش، به جیب خودروساز نخواهد رفت و به خزانه برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص می‌یابد.

او گفت: قطعا با طرح ساماندهی خودرو دلال بازی به حداقل می‌رسد و شرایط به سمت بازاری دو سویه و به نفع مردم و خودروسازان و قطعه سازان تغییر می‌کند.

منبع: بورس فوری

اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمدرضا

    الان دو هفته هست که فریاد میزنم: حقوقی های دولتی پول رو در اوج شاخص، از بازار خارج کردن
    و باید برگردوندن این پول بشه مطالبه ی عمومی … ولی کسی توجهی نداره
    اونا هم با مسایل فرعی مانند معاملات الگوریتمی و نوسان گیری و … دارن حواس مردم رو پرت می کنن
    تجارت نیوز خواهشا شما پیگیر این مطلب باش

    • ناشناس

      سهام خود را نفروشید سرمایه گذاری کنید بلند مدت فکر کنید سود در خرید کف قیمتی است پول نگه ندارید راحتترین نگهداری سرمایه ٬ خرید سهام است

  • ناشناس

    قیمت خودرو فقط با آزاد سازی واردات خودرو دست دوم کاهش پیدا میکند البته که مافیای خودروساز نخواهد گذاشت این واردات انجام بگیرد اگر بشه راحت میتونی با پول پراید آزاد تویوتای کمری سواری مدل ۲۰۱۰ بگیریم

  • ناشناس

    اگر دقت کنید به نکته بسیار مهمی اشاره شده در خبر ( قیمت فروش در قالب عرضه و تقاضا کشف می‌شود )
    الان دقیقاً مشکل عرضه هست که در واقع انجام نمیشه و عرضه ها تاکنون حالت نمایشی داشته
    با این شرایط قیمت ها بالاتر هم میره
    بنابراین ابتدا باید تعهد تیراژ بالای تولید از خودروساز گرفته بشه برای عرضه و سپس اقدام تنظیم مقررات برای بورس کالا داشته باشید
    در اکثر کشورها خودرو در نمایندگی های فروش به صورت نقدی و اقساطی بدون هیچ محدودیتی عرضه میشه
    راه حل مشکل رو همه میدونن چی هست و با ارائه در بورس کالا فقط یه کالای مصرفی رو رسماً تبدیل میکنید به یه کالای سرمایه ای که با این شرایط اصلاً به نفع مصرف کننده نخواهد بود

  • ناشناس

    تکلیف حواله داران خودرو چه می شود؟ کسی که در طرح مشارکت در تولید شرکت کرده و قراره خودرو را دو سال بعد تحویل بگیره تکلیفش با قیمت گذاری جدید چی میشه ؟ این انصافه که با این تفاوت قیمت خودرو را تحویل بگیره ؟