کد مطلب: ۵۸۸۰۹۳

قیمت خودرو شاهین ۴ درصد ریخت!

قیمت خودرو شاهین ۴ درصد ریخت!

شاهین را می توان رکورددار افت قیمت در هفته سپری شده دانست، این خودرو تنها در یک هفته افت ۱۵ میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن به ۳۲۸ میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوسان کاهشی دلار مهمترین دلیلی است که می توان افت قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت داد؛ از اواخر هفته گذشته نرخ دلار شکل نزولی به خود گرفت و این روند در هفته جاری نیز به صورت نسبی ادامه داشت. کاهش نرخ دلار بر بازار خودروها سایه انداخت و قیمت خودروها را در روند کاهشی با خود همراه کرد.

در کنار روند کاهشی نرخ دلار پالس مثبت از سرگیری مذاکرات وین از یک سو و نشانه‌هایی از بهبود روند روابط منطقه‌ای ایران به ویژه با عربستان نیز بر آرامش در بازار خودرو تاثیر داشته است.

روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودروها در سومین هفته مهرماه نشان می دهد که خودروها در این هفته افت قیمت ۲ تا ۱۵ میلیون تومانی داشتند. «شاهین» بیشترین افت قیمت و «ساینا»، «دنا پلاس توربو»، «کوییک R» و «رانا پلاس» کمترین کاهش قیمت را ثبت کردند.

در میان افت قیمت ها در هفته سپری شده، «سمند سورن پلاس» و «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» رشد یک تا سه میلیون تومان در بازار تجربه کردند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

در هفته سپری شده خانواده کوییک هم افت و هم ثبات قیمت را تجربه کردند. کوییک R با افت دو میلیون تومانی در بازار ۱۷۲ میلیون تومان قیمت خورد و کوییک معمولی بدون تغییر در بازار ۱۷۲ میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت «شاهین» در بازار خودرو

شاهین را می توان رکورددار افت قیمت در هفته سپری شده دانست، این خودرو تنها در یک هفته افت ۱۵ میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن به ۳۲۸ میلیون تومان رسید.

این خودرو که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران تحویل شده بود تا ماه ها در رهن شرکت سایپا قرار داشت و امکان قیمت سنجی آن وجود نداشت، اما به تازگی با فک رهن این خودرو در بازار، اکنون ۳۲۸ میلیون تومانی است.

IMG 20211015 123021 905

منبع: اقتصاد نیوز

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از بس که این ماشین اشغاله… هر کی خریده میخواد با ماشین های ایران خودرو عوضش کنه

  • ناشناس

    حاجی با ۳۲۸ ملیون میتونم یه پژوپارس تر تمیز بخرم ..که خیلی بهتر از شاهین است ..قیمتش بالاست به درد نخور هم هست .خلاصه خودتون واسه ور شکستگی آماده کنید

  • ناشناس

    وای از دست سایپا ، این همه بدنه خودرو با موتور پراید صنعت سال 1980 کره جنوبی یعنی 41 سال از جهان عقب هستند.

  • ناشناس

    من یکسال 135 میلیون خوابوندم الانم 2 ماهه 135 میلیون دیگه دادم 270 میلیون واسه شاهین که حالا با اون همه تبلیغات و تعاریف اولیه ،الان میگن بازار نداره و ماشین خوبی نیست .ماشینم 2 ماهه تکمیل وجه کردم لاقل بهم نمیدن که سوار شم.متاسم برای اینکه ماشین زیر پام رو فروختم به امید اینکه ماشین بهتری که تعریفش میکردن سوار شم و حالا همه میگن خوب نیست و موتور ضعیفی داره و تحویلش هم نمیدن باید یکسال هم تو رهن بمونه.

  • شهرام

    من از اول خرداد شاهین رو تحویل گرفتم. اوایل کمی مشکل داشت که اکثر مشکلات آن با فراخوان از طرف سایپا اصلاح شد.
    تا الان حدود 7000 کیلومتر داخل و خارج شهر رانندگی کردم و در کل راضی ام. ماشین راحت، ایمن، جادار، پرقدرت و پر امکاناتی هست و نسبت به ماشین قبلی ام که برلیانس بود، خیلی بهتره.

  • ناشناس

    در کشوری که تمام قراردادها ازطرف یک خودرو ساز یکطرفه بسته می‌شود وهمه چیز انحصاری هست وبه نفع خودروساز مشتری باید قربانی خواسته های آنها شود بایدابتدااسمٱ نصف بهای خودرو را بپردازد و۱۴ماه بعد دعوتنامه دریافت کند که ۲۱۰ میلیون دیگر بپردازد که شاهین بگیرد وای بر ما بااین خودروساز ها

  • حمید

    کاری به قیمت ندارم ولی شاهین از همه ماشینهای تولید داخل زیباترین ، دو سال دیگه که زیاد شد و مردم شناختند خرید و فروش خوبی پیدا میکنه

  • ناشناس

    دوستان ، شاهین رو نگه داریم و یا با همین قیمت کم بازارش بفروشیم ؟

  • ناشناس

    با به بازار اومدن تارا این شاهین با موتور آشغالش حداقل باید۱۰۰میلیون کمتر باشه

  • ناشناس

    ۱۰۰ میلیون دیگه جای ریزش داره