کد مطلب: ۴۸۲۶۷۳

قیمت دستگاه تصفیه هوا + جدول قیمت و امکانات

قیمت دستگاه تصفیه هوا + جدول قیمت و امکانات

انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا، با توجه به تنوع بسیار زیاد محصولات و برندهای مختلف در بازار کمی پیچیده است. در این حوزه، برندهای بسیاری وجود دارند که به صورت اختصاصی به تولید دستگاه تصفیه هوا می‌پردازند. علاوه بر آن، نوع فیلتراسیون در دستگاه‌های مختلف متفاوت است.

خرید یک دستگاه تصفیه هوای مناسب، کیفیت هوایی که تنفس می‌کنید را بیشتر می‌کند و در نتیجه با افزایش بازدهی در طول روز، حفظ سلامتی و کاهش نگرانی درباره وجود ویروس در فضای اتاق کیفیت زندگیتان بیشتر می‌شود.

در این میان انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا ، با توجه به تنوع بسیار زیاد محصولات و برندهای مختلف در بازار کمی پیچیده است. دستگاه تصفیه هوا مثل بقیه لوازم خانگی یا اداری نیست که صرف معروف بودن یک برند بتوان محصول آن برند را انتخاب کرد.

در این حوزه، برندهای بسیاری وجود دارند که به صورت اختصاصی به تولید دستگاه تصفیه هوا می‌پردازند. علاوه بر آن، نوع فیلتراسیون در دستگاه‌های مختلف متفاوت است.

در این مقاله قصد داریم به این سوال جواب دهیم که قیمت دستگاه تصفیه هوای خوب چه قدر است؟ علاوه بر آن قیمت و امکانات چند محصول موجود در بازار را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بررسی قیمت و امکانات 4 دستگاه تصفیه هوای موجود در بازار

برای آنکه با حدود قیمت دستگاه‌های تصفیه هوا آشنا شوید، در ادامه به معرفی چند دستگاه تصفیه هوا موجود در بازار ایران می‌پردازیم و امکانات مختلف آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

دستگاه تصفیه هوای شیائومی مدل Mi Air Purifier 3H

شیائومی یکی از برندهایی است که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. این برند محصولات مختلفی را از جمله دستگاه‌های تصفیه هوا تولید و به بازار عرضه می‌کند. مدل MI Air با استفاده از فیلتر هپا و کربن اکتیو، با قابلیت یون‌سازی هوای اتاق را پاک‌سازی می‌کند. شاید استفاده از فیلتر هپا و کربن اکتیو در دستگاه‌های تصفیه هوا برای جذب آلاینده‌ها را بتوان یک روش معمول و مطمئن دانست. اما اضافه کردن یون به هوا ممکن است باعث تولید گاز ازن شود که برای سلامتی بدن ما خطرات بسیاری دارد.

شیائومی ادعا می‌کند که این دستگاه برای تصفیه هوای یک محیط 162 متری کافی خواهد بود. اگر این موضوع در عمل هم اتفاق بیوفتد، یکی از نکات مثبت این دستگاه، حجم هوا دهی بالای آن است.

این دستگاه در بازار ایران، با پرداخت حدود 9 میلیون تومان قابل تهیه است.

پیشنهاد ما، دستگاه تصفیه هوای نوجان N300

IMG 20201008 085220

N300 یک محصول ایرانی است. یک دستگاه تصفیه هوا که برای اقلیم ایران و متناسب با آلودگی‌هایی که مردم ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند طراحی شده است. این دستگاه از فیلتراسیون سه مرحله‌ای برای تصفیه هوا استفاده می‌کند. اندازه مناسب دستگاه امکان استفاده از فیلترهایی با حجم بالا را فراهم کرده است. این دستگاه گاز ازن تولید نمی‌کند. با توجه به ایرانی بودن این محصول، احتمالا برخلاف دستگاه‌های وارداتی مشکل تامین فیلتر برای این دستگاه‌ها وجود ندارد.

این دستگاه در دور موتور پایین، در یک ساعت هوای یک اتاق 120 متری را پاک‌سازی می‌کند و میزان هوادهی آن در دورهای بالا تا 450 متر نیز خواهد بود. در دستگاه‌های نوجان امکان شخصی‌سازی بر اساس نیاز شما در ظاهر و مشخصات فنی هم وجود دارد.

نوجان N300 امروز با قیمتی حدود 12 میلیون تومان قابل تهیه است که با توجه به استانداردهای دستگاه، قیمت متعادلی است. پیشنهاد ما با توجه به کیفیت ساخت، حجم فیلترها و قدرت فن، دستگاه نوجان N300 است، اما دستگاه‌های تصفیه هوای دیگری هم در بازار وجود دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها هم می‌پردازیم.

شرکت نوجان دستگاه های تخصصی برای کاربردهای خاص هم تولید کرده است که از آن ها میتوان به مکنده هوا مخصوص دندانپزشکی Xtract 300 اشاره کرد.

دستگاه تصفیه هوای ال جی مدل WBS040BPM

ال جی، یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی هم دستگاه‌های تصفیه هوای مختلفی را روانه بازار کرده است. این مدل از دستگاه‌های ال جی را می‌توان یک محصول میان‎‌رده دانست. این دستگاه هم یک فیلتر هپا و کربن اکتیو دارد. اما نکته بسیار مهم اندازه دستگاه است. به نظر نمی‌رسد با توجه به اندازه نسبتا کوچک دستگاه، این فیلترها اندازه بزرگی داشته باشند و در نتیجه احتمالا حجمشان کم خواهد بود.

درباره حجم هوادهی این دستگاه هم متاسفانه هیچ اطلاعات موثقی وجود ندارد. قیمت این مدل از دستگاه‌های ال‌جی چیزی حدود 8 میلیون و 300 هزار تومان است.

دستگاه تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP421

آلما پرایم هم یکی از محصولات موجود در بازار است که برای تصفیه هوا از فیلتر هپا و کربن اکتیو همراه با تولید یون منفی استفاده می‌کند. علاوه بر آن در توضیحات محصول گفته شده که سه فیلتر دیگر برای از بین بردن قارچ‌ها، باکتری‌ها و دیگر آلاینده‌ها در این محصول وجود دارد. همانطور که گفته شد تولید یون منفی با توجه به اینکه می‌تواند گاز ازن را وارد هوا کند، به نظر مناسب نمی‌رسد.

بیشترین میزان هوادهی این مدل هم حدودا 300 متر در ساعت است. این مدل از دستگاه تصفیه هوای آلما پرایم قیمتی حدود 12 میلیون و 100 هزار تومان در تاریخ انتشار این مقاله دارند.

IMG 20201008 085309

چه عواملی در قیمت یک دستگاه تصفیه هوا تاثیرگذار است؟

با دانستن عوامل تاثیرگذار روی قیمت دستگاه تصفیه هوا در نهایت می‌توانید دستگاه تصفیه هوای مناسب خود را با کمی جمع‌آوری اطلاعات درباره دستگاه‌های مختلف موجود در بازار تهیه کنید. در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم:

نوع فیلترها، قلب دستگاه تصفیه هوا

نوع فیلترهای یک دستگاه تصفیه هوا، احتمالا مهم‌ترین ویژگی آن است. اگر قلب ما درست کار نکند نمی‌توانیم درست زندگی کنیم و اگر دستگاه تصفیه هوا فیلتر مناسب نداشته باشد نمی‌تواند هوا را تصفیه کند! برای همین است که می‌گوییم فیلترها قلب دستگاه تصفیه هوا هستند.

به طور کلی در یک دستگاه تصفیه هوا با کیفیت از سه نوع فیلتر استفاده می شود:

  • فیلتر اولیه

فیلتر اولیه معمولا اولین سد محکم در برابر آلاینده‌های وارد شده به دستگاه تصفیه هوا است. این فیلتر وظیفه جذب ذرات بسیار بزرگ را بر عهده دارد. با جذب ذرات بسیار درشت مانند پرز و مو و آلرژن ها در مرحله اول فیلتراسیون، از عمر و ظرفیت فیلترهای هپا و کربن اکتیو در مراحل بعدی محافظت می‌شود.

  • فیلتر هپا

فیلترهپا از معروف ترین و پرکاربردترین فیلترهای الیافی است. این فیلتر قابیلت جذب ۹۹% آلاینده های محیط را دارند. این فیلتر برخلاف ادعای برخی از فروشندگان دستگاه‌های تصفیه هوا قابل شست و شو نیست و باید در پایان عمرش تعویض شود.

  • فیلتر کربن اکیتو

کربن اکتیو کمک بسیار بزرگی به افراد مبتلا به آسم و آلرژی، کودکان و سالمندان و دیگر گروه‌های حساس می کند. چرا که وظیفه اصلی این فیلترها حذف عوامل شیمیایی موجود در محیط است.

ذراتی که توسط فیلترهای کربن اکتیو جذب می‌شود، به هیچ عنوان به هوا باز نمی‌گردند. ویژگی‌ای که این فیلتر را به یکی از موثرترین فیلترهای تصفیه هوا تبدیل می‌کند. در واقع این فیلتر مکملی بسیار قوی برای فیلتر هپا به شمار می‌رود.

نکته مهم درباره حجم فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

در هنگام انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا از حجم فیلترهای استفاده شده در دستگاه مطمئن شوید. اگر حجم فیلترهای استفاده شده کم باشد، پس از مدت بسیار کوتاه کارایی دستگاه به شدت افت خواهد کرد. دستگاه‌های بسیار کوچک موجود در بازار نمی‌توانند کارایی مناسبی داشته باشند. چراکه اندازه فیلترهای استفاده شده در آن‌ها کوچک است و در نتیجه حجم فیلترها بسیار کم خواهد بود.

با پر شدن ظرفیت فیلترها، تصفیه هوا به خوبی انجام نخواهد شد. اگر دستگاهی از فیلترهای با حجم و کیفیت بالا استفاده کند، باید یک فن قدرتمند نیز داشته باشد. چراکه با حجم بالای فیلترها، افت فشار دستگاه بالا می‌رود و تنها یک فن قدرتمند توانایی مکش مناسبی خواهد داشت.

فن، نشان قدرت دستگاه تصفیه هوا

یک دستگاه تصفیه هوا مناسب باید یک فن قدرتمند با کمترین میزان صدا را داشته باشد. قدرت فن دستگاه، تعیین کننده میزان فضای تحت پوشش دستگاه است.(میزان فضای تحت پوشش متراژی است که دستگاه می‌تواند در یک ساعت تصفیه کند.)

میزان فضای تحت پوشش یا میزان هوادهی در دستگاه‌های مختلف با توجه به قدرت فن متفاوت است اما به طور کلی می‌توان گفت دستگاهی که توانایی تصفیه ۱۰۰ متر مربع را در یک ساعت داشته باشد، دستگاهی با کیفیت است.

نکته قابل توجه دیگر آن است که زیاد بودن قدرت فن دستگاه تاثیر چندانی روی میزان برق مصرفی دستگاه ندارد. در شرایط عادی یک دستگاه تصفیه هوا به اندازه‌ی یک لامپ کم مصرف برق مصرف می کند. بنابراین فن با کیفیت در کنار فیلترهای مناسب، نقش اصلی تعیین قیمت یک دستگاه را ایفا می‌کنند.

امکانت جانبی دستگاه‌ها، فریبنده و پرطرفدار

در کنار اجزای اصلی یک دستگاه تصفیه هوا، قابلیت‌های بیشتری در بعضی از دستگاه‌ها وجود دارند تا تجربه ی استفاده از این محصول را برای مصرف کنندگان آسان‌تر کنند. این امکانات به طور کلی شامل موارد زیر می‌شوند:

با حالت شب، در آرامش استراحت کنید!

صدای دستگاه‌های تصفیه هوا روی دور متوسط معمولا بین ۳۰ تا ۴۰ دسیبل است. این صدا معادل صدا در یک کتابخوانه‌ی آرام است. بنابراین هرچند که دستگاه‌های تصفیه هوا صدای زیادی ایجاد نمی‌کنند که باعث آزار ما شود، اما اگر از آن دسته افرادی هستید که خواب بسیار سبکی دارید و صداهای کوچک هم ممکن است برای شما مزاحمت ایجاد کند، حالت شب در دستگاه‌های تصفیه هوا به شما کمک می‌کند که در آرامش کامل بخوابید.

دستگاه تصفیه هوا نیازی به سنسور ندارد

وجود سنسور یکی از آن ویژگی‌هایی است که بعضی از تولیدکنندگان دستگاه‌های تصفیه هوا تبلیغاتی زیادی درباره آن انجام می‌دهند. اما سنسورها چه کاری قرار است انجام دهند؟ این سنسورها با بررسی کیفیت هوای اتاق، دور فن دستگاه‌ تصفیه هوا را کم یا زیاد می‌کنند.

نقصی که به اغلب سنسورهای موجود در بازار دارند این است که برای بررسی کیفیت هوا، تنها هوای اطراف دستگاه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بنابراین مثلا اگر هوای آشپرخانه یا فضایی دور از دستگاه آلوده شود، فن ممکن است همچنان با سرعت کم به کار خود ادامه دهد! تنها در دستگاه‌های تصفیه هوای بسیار باکیفیت و گران‌قیمت از سنسورهایی ویژه استفاده می‌شود که دور از دستگاه کیفیت هوا را بررسی می‌کنند و در بیشتر موارد برای دستگاه‌های خانگی وجود سنسور توجیه اقتصادی ندارد. یک دستگاه تصفیه هوای مناسب می‌تواند در طول شبانه روز، بدون نیاز به تنظیمات خاصی، روی دور فن متوسط و ثابتی کار تصفیه هوا را انجام دهد. بنابراین وجود سنسور برخلاف تبلیغات جذاب و فریبنده نیاز اساسی یک دستگاه باکیفیت به شمار نمی‌رود.

جمع‌بندی

میزان تنوع در بازار دستگاه‌های تصفیه هوا غیرقابل باور است! دستگاه‌های مختلف با انواع فیلترها و برندهای مختلف وجود دارد که انتخاب را برای خریداران با مشکل روبرو می‌کند.

اما نهایت با دانستن چند نکته اساسی و پرسیدن سوالاتی از خود می‌توانید خرید مطمئنی داشته باشید. مثلا ترجیحا دستگاهی را انتخاب کنید که گاز ازن را وارد فضای اتاق نمی‌کند و از فیلتر هپا و کربن اکتیو برای تصفیه هوا استفاده می‌کند. اینکه دستگاه را برای فضای چندمتری می‌خواهید هم اهمیت زیادی دارد و باید مطمئن شوید که اندازه و میزان هوادهی دستگاه متناسب با نیاز شما باشد.

در نهایت قیمت دستگاه‌های تصفیه هوا هم تنوع زیادی دارند و به طور کلی به نظر می‌رسد با چیزی حدود 10 تا 12 میلیون تومان می‌توانید یک دستگاه تصفیه هوا خانگی با کیفیت را تهیه کنید.

پیشنهاد ما برای خرید دستگاه تصفیه هوا، قطعا نوجان است. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت نوجان در آدرس www.nojaan.com مراجعه نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.