کد مطلب: ۶۰۹۰۵۲

قیمت دلار امروز سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰

قیمت دلار امروز سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰

در صرافی‌های بانکی امروز سه‌شنبه قیمت دلار ۲۷ هزار و ۳۹۳ تومان ثبت شد. نرخ ارز صرافی ملی نیز با ثبات نسبت به قبل ۲۷ هزار و ۴۰۲ تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز سه‌شنبه ۳۰ آذر با هفت تومان افزایش، ۲۷,۳۹۳ تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، ۲۷,۴۰۲ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۳۸۶ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

نرخ صرافی ملی امروز به ۲۷۴۰۱ تومان رسید.

ارزش دلار در کشورهای همسایه

بنا بر گزارش دنیای اقتصاد، در حالی که برخی فعالان اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه را عامل رشد دلار می‌دانستند، دسته دیگری باور داشتند، تغییرات تقاضا در بخش حواله درهم متغیر اثرگذار بر رشد اسکناس آمریکایی بود. حواله درهم در روز گذشته در مقاطعی بالای محدوده ۸ هزار و ۲۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در کنار این، دیروز قیمت دلار در کشورهای همسایه نیز روند صعودی داشت و انتظارات معامله‌گران را تحت تاثیر قرار می‌داد. برخی از فعالان نیز اعتقاد داشتند پس از پایان دور هفتم مذاکرات هسته‌ای، اخبار مثبت یا منفی به بازار مخابره نشده است و همین جو ابهام و بی‌خبری موجب شده است که برخی خریداران به بازار برگردند.

سیگنال لیر برای بازار ارز

با ادامه روند کاهشی ارزش لیر در ترکیه برخی از معامله‌گران همچنان بر این باورند که این متغیر زمینه‌ساز افزایش خریدها در بازار داخلی شد. با کاهش ارزش لیر در ترکیه تقاضا برای دلار بالا می‌رود و این مساله می‌تواند وضعیت بازار داخلی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.