کد مطلب: ۶۷۶۱۸۳

افزایش دوباره قیمت دلار

افزایش دوباره قیمت دلار

قیمت دلار که با اعلام بازگشت طرفین مذاکرات هسته‌ای بر سر میز مذاکره در هفته گذشته دچار افت قیمت شدیدی شده بود، پس از پایان این نشست‌های ۲روزه از مجدد افزایش قیمت داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به عقیده بسیاری از تحلیلگران و با توجه به نرخ رشد تورم نقطه به نقطه کشور درصورت افزایش انتظارات تورمی موجود در بازار احتمال افزایش قیمت دلار و نزدیک شدن مجدد نرخ این ارز به سقف تاریخی خود وجود دارد.

قیمت هر برگ از این اسکناس آمریکایی در روز پنج‌شنبه ۹ تیر حدود ۸۵۰ تومان افزایش داشت. با افزایش قیمت دلار ارزش سکه طلا نیز در بازار تهران افزایش چشمگیری را تجربه کرد.

در همین راستا روز پنج‌شنبه گذشته هر قطعه از این فلز گران‌بها با حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. در هفته‌ای که گذشت قیمت دلار در معاملات آزاد بازار تهران دچار نوسانات قابل توجهی شد.

در نخستین روز‌های هفته گذشته نیز قیمت دلار در بازه مذکور حضور داشت، اما با انتشار خبر بازگشت طرفین قرارداد برجام بر سر میز مذاکره در دوحه، پایتخت قطر، روند کاهشی نرخ این ارز آغاز شد.

افزایش نرخ دلار

در این زمان بود که برخی از فعالان ارزی با در نظر گرفتن احتمال نتیجه بخشی مذاکرات دوحه گمانه‌هایی از بازگشت نرخ شاخص ارزی به سطوح قیمتی کانال‌های ۲۸ و ۲۹ هزار تومانی را نیز مطرح می‌کردند، اما در روز چهارشنبه ۸ تیر همزمان با پایان این نشست‌های ۲ روزه قیمت دلار شروع به افزایش کرد.

در این میان حسین امیر‌عبداللهیان، وزیر امور خارجه در روز پایانی این نشست‌ها برآیند تیم مذاکره‌کننده ایران نسبت به گفت‌وگو‌های دوحه را مثبت خواند. به عقیده فعالان بازار ارز در شرایطی که نرخ تورم نقطه به نقطه کشور تا انتهای خرداد ماه رقمی معادل ۵/ ۵۲ درصد محاسبه شده، با افزایش انتظارات تورمی احتمال رشد مجدد قیمت ارز نیز وجود دارد.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار مربوط به نرخ دلار را در صفحه قیمت دلار تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خسرو

    در هیچ کجای دنیا در کشوری با ارزهای خارجی اینطور بازی نمیکنند اگر ارزش پول به تولید و صادرات است ایران از افغانستان و سوریه و عراق و یمن خیلی بیشتر تولید و صادرات میکند و ارزش پول آنها یا ثبات و مال ایران هر روز بی ارزشتر میشود بنا براین در پشت آن دستهایی در کار است که با دستگیری بدون رودربایستی و اعدام عده ای از مسببین که وصل به بیرون هستند ارزش پول ما هم از ثبات برخوردار خواهد شد

  • ناشناس

    دلار چه کار. برحام دارد آقایان سودگر غارت گر چرا رحم به سفره مردم نمی کنید چرا شر این دلار از اقتصاد زندگی مردم جمع نمی شود ظلم ستم بس است

  • آیدین

    خسرو تا وقتی که بوجه مملکت با دلار هست تا ابد همینه
    حالا برو دلال واخلال گر را پیدا کن . فکر چه کسی هست ؟