کد مطلب: ۶۰۶۰۱۷

قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰

قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰

در صرافی‌های بانکی امروز یکشنبه قیمت دلار ۲۷ هزار و ۶۹۰ تومان ثبت شد. نرخ ارز صرافی ملی نیز ۲۷ هزار و ۶۹۳ تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز یکشنبه ۲۱ آذر با ۵ تومان کاهش، ۲۷,۶۹۰ تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، ۲۷,۶۹۸ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۶۷۷ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

نرخ صرافی ملی امروز به ۲۷۶۹۳ تومان رسید. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷۴۲۷ تومان اعلام شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

شروع ریزشی در بازار دلار

به گفته فعالان، اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه نقش مهمی در افت قیمت دلار داشت. سعید خطیب‌زاده عنوان کرد: روزهای آینده خبرهای خوش برای خنثی‌سازی تحریم‌ها خواهد رسید. همین خبر سرعت افت دلار در بعدازظهر روز گذشته را بالا برد. ممکن است پس از ساعت ۴ بعدازظهر قیمت‌های پایین‌تری نیز برای اسکناس آمریکایی به ثبت رسیده باشد. عده‌ای از نزول دلار به زیر محدوده ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان خبر دادند.

بازار به دنبال اخبار

برخی از فعالان اعتقاد داشتند که روز شنبه معامله‌گران در انتظار انتشار اخبار جدید از مذاکرات وین بودند و ایجاد چنین فضای انتظاری در بازار بود که موجب می‌شد تمایل به خریدوفروش ارز کاهش پیدا کند.

در کنار این، خبرهای مربوط به احتمال دریافت مالیات ۱۰درصدی از معاملات ارزی موجب شده بود که برخی از صرافی‌ها تمایلی برای فعالیت در بازار نداشته باشند. این در حالی است که معاون درآمدهای مالیاتی، سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرده است که مالیات علی‌الحساب ١٠درصدی، شامل فعالان غیررسمی و دلالان می‌شود.

مسیحی گفت: مردم عادی و کسانی که برای نیاز شخصی و با کارت ملی ارز می‌خرند، مشمول مالیات نیستند. با تمام این تفاسیر برخی از صرافی‌ها دیروز عنوان کرده بودند که تمایلی به خریدوفروش ارز ندارند.

شماری از تحلیل‌گران اعتقاد داشتند که صرافی‌ها به دلیل عدم مشخص بودن تکلیف مذاکرات وین دست به خرید‌وفروش نمی‌زنند. این درحالی بود که عده دیگری مساله مالیات را برای خروج شماری از صرافی‌ها از بازار مطرح می‌کردند.

قیمت دلار در آذرماه رشد معناداری را تجربه کرده است و اسکناس آمریکایی پس از بالای یک سال توانسته است نوساناتی را بالای مرز ۳۰ هزار تومانی به ثبت برساند. این موضوع انتظارات صعودی را بالا برده است.

این حال، عده زیادی باور دارند که این رشد به دلیل افزایش تقاضای فصلی رخ داده است. این گروه انتظار دارند که پس از عبور بازار از هفته اول دی ماه، موج کاهشی جدیدی بازار را گرفتار کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از اوایل دی ماه اتفاقا موج جدید صعودی شروع میشه. همیشه همینطور بوده. چون عده ای نوروز میخوان برن مسافرت خارج و تقاضا برای ارز بالا میره.

  • مهر

    در اشتباهی دی ماه همش کاهشی بود سال ۹۹ نگاه کن بعد نظر بده بیسواد

  • مهر

    دی ماه کاهشی است سال ۹۹ نگاه کن دی همش کاهشی می‌شود طلا تا ۹۰۰ میاد یادگاری از من بماند

  • ناشناس

    ههههعههعععهه.تا دیروز گیر داده بودین ب یارانه خجالت بکشید.اول اخبارکه گفتین یارانه 110هزارتومانی واقعیت داشت بعدا بیایین ب دلار گیربدین