کد مطلب: ۷۹۶۹۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

قیمت دلار امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / تغییر کانال اسکناس آمریکایی با اخبار مساعد شدنی است؟

قیمت دلار امروز 22 فروردین 1402 / تغییر کانال اسکناس آمریکایی با اخبار مساعد شدنی است؟

امروز قیمت دلار با افزایش محدود همچنان در کف کانال پنجم نوسان دارد و این رشد محدود در بازارهای همسایه نیز اتفاق افتاده است. فعالان بازار گشایش روابط سیاسی با کشورهای همسایه را عامل اصلی این ثبات در بازار ارز می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت دلار همچنان در کف کانال پنجم محبوس است. امروز این اسکناس آمریکایی ۵۰ تومان از کف کانال مذکور فاصله گرفت که به اعتقاد فعالان بازار افزایش قیمت به حساب نمی‌آید.

معامله‌گران بازار ارز گشایش روابط ایران با کشورهای همسایه را دلیل تثبیت قیمت دلار می‌دانند. این در حالی است که روز گذشته قیمت دلار برای لحظاتی به کانال ۴۰ هزار تومانی ورود کرد. به اعتقاد بازیگران ارز افزایشی‌های بازار به سرعت وارد بازار شدند و با خرید‌های خُرد قیمت را به کانال پنجم برگرداندند.

در روزهای گذشته کارشناسان بازار تزریق اخبار مساعد سیاسی را عامل اصلی برای تغییر کانال قیمت دلار و برگشت به کانال چهارم می‌دانند. به اعتقاد آنها مذاکرات با کشورهای همسایه تا حدودی جای خالی برجام را در بازار ارز و طلا پر کرده است.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

قیمت ارز 22 فروردین 1402

امروز قیمت دلار در معاملات غیر رسمی اندکی افزایش داشت. همچنین قیمت دلار نقدی مرکز مبادله در سایت بازار متشکل ارزی افزایشی در حدود ۳۰۰ تومان داشت و با قیمت 41 هزار و ۷۱۲ تومان ثبت شده است. قیمت دلار حواله مرکز مبادله هم صبح امروز رقم 37 هزار و ۹۲۰ تومان ثبت شد و در حدود ۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

قیمت دلار نیمایی نیز مانند هفته‌های گذشته با قیمت 28 هزار و 500 تومان ثابت است،

همراهی بازارهای همسایه با دلار تهران

قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز به تهران سیگنال افزایش داد. دلار هرات با قیمت ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد و یک پله رشد داشت. قیمت دلار سلیمانیه ۵۰ هزار و ۴۹۰ تومان شد و رشد قیمت ۴۰۰ تومانی داشت.

قیمت ارزهای موثر

امروز قیمت اسکناس یورو هم در مرکز مبادله ارز و طلا نسبت به روز گذشته حدود ۱۵۰ تومان کاهش داشت. یورو در این مرکز 45 هزار و ۲۱۱ تومان و یوروی حواله 41 هزار و ۱۰۴ تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت یورو در بازار آزاد به حدود ۵۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسید و نزدیک به هزار تومان افزایش قیمت داشت.

قیمت درهم روز گذشته به کانال ۱۳ هزار تومانی برگشت اما امروز با روند صعودی باز شد و با قیمت ۱۴ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.