کد مطلب: ۷۹۰۲۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

قیمت دلار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ / بازارساز تحرکات افزایشی دلار را خنثی می‌کند؟

قیمت دلار امروز 28 اسفند 1401 / بازارساز تحرکات افزایشی دلار را خنثی می‌کند؟

در آخرین روز کاری سال 1401، معاملات دلار در پله‌های بالایی کانال 40 هزار تومانی آغاز شد. قیمت دلار در این ساعات تمایل زیادی برای ورود به پله هشتم این کانال نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار از روز گذشته تمایل به افزایش داشت و خود را در معاملات بازار آزاد به 47 هزار تومان رسانده بود. اواخر روز گذشته هم قیمت دلار در همین سطح نوسان می‌کرد اما از ابتدای معاملات امروز کشمکش سختی میان خریداران و فروشندگان در گرفته و تا اینجای کار برنده این نبرد فروشندگان بوده‌اند.

به این ترتیب در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت دلار به 47 هزار و 650 تومان رسیده است و در همین سطح نوسان می‌کند.

با این حال اما بانک مرکزی اعلام کرده است که تا ساعاتی دیگر، اطلاعیه مهمی را منتشر خواهد کرد. برخی فعالان بازار با توجه به سفرهای اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس کل بانک مرکزی به کشور امارات این گمانه را مطرح می‌کنند که اطلاعیه مذکور نکاتی درباره حواله درهم مطرح خواهد کرد.

در همین حال امروز هم در ادامه سلسله سفرها و توافقات منطقه‌ای، شمخانی به عراق رفته است؛ کشوری که یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان دلار بازار آزاد ایران است و طی دو ماه گذشته با کاهش تزریق دلار به ایران، بازار ارز را در این سوی مرزها با کمبود مواجه کرده است.

به این ترتیب بازار دلار اکنون چشم به اطلاعیه بازارساز دوخته است و نیم‌نگاهی نیز به سفرهای سیاسی دارد تا بتواند مسیر پیش روی خود را مشخص کند.

قیمت انواع نرخ‌های دلار

امروز هم قیمت دلار صرافی ملی مانند روزهای گذشته بدون تغییر باقی مانده است؛ امروز قیمت دلار صرافی ملی در سمت خرید 41 هزار و 976 تومان و در سمت فروش 42 هزار و 400 تومان اعلام شده است.

در همین حال قیمت دلار مبادله‌ای هم در وبسایت بازار متشکل ارزی بدون تغییر باقی مانده است. امروز هم قیمت دلار اسکناس در این بازار 40 هزار و 200 تومان و قیمت دلار حواله 36 هزار و 600 تومان اعلام شده است.

قیمت دلار نیمایی نیز همچنان روی عدد 28 هزار و 500 تومان فریز شده است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار در بازارهای همسایه ایران نیز امروز افزایشی است. در حال حاضر قیمت دلار هرات به 47 هزار و 800 تومان رسیده است و در بازار سلیمانیه هم قیمت 48 هزار و 50 تومان برای آخرین معامله امروز ثبت شده است که نشان از روند رو به رشد قیمت اسکناس آمریکایی در این بازارها دارد.

قیمت ارزهای موثر

امروز هم قیمت درهم امارات در وبسایت بازار متشکل ارزی فاصله زیادی با بازار آزاد دارد. درهم اسکناس مرکز مبادله امروز 10 هزار و 946 تومان قیمت خورده و قیمت درهم حواله هم 9 هزار و 966 تومان است. این در حالی است که قیمت درهم امارات در بازار آزاد 13 هزار و 50 تومان رسیده است!

قیمت یوروی مبادله‌ای هم امروز در وبسایت بازار متشکل ارزی فاصله زیادی با قیمت یورو در بازار آزاد دارد. قیمت یوروی اسکناس امروز در این وبسایت 43 هزار و 66 تومان و قیمت یوروی حواله 39 هزار و 210 تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت یورو در بازار آزاد امروز به 51 هزار و 450 تومان رسیده است!

گفتنی است قیمت یوروی صرافی ملی هم امروز در سمت خرید 44 هزار و 494 تومان و در سمت فروش هم 44 هزار و 944 تومان اعلم شده است.

اکنون فعالان بازار ارز این سوال را پیش رو دارند که آیا قیمت ارزها تحت تاثیر اخبار سیاسی و اطلاعیه بانک مرکزی کاهشی خواهد شد یا بازار ارز در مسیر صعودی پا به سال جدید می‌گذارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.