کد مطلب: ۷۶۴۴۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

قیمت دلار امروز ۶ اسفند ۱۴۰۱ / سرگردانی متقاضیان واقعی ارز

قیمت دلار امروز 6 اسفند 1401 / سرگردانی متقاضیان واقعی ارز

از ابتدای آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا در هفته گذشته، متقاضیان ارز دچار سردرگمی شده‌اند. در همین حال قیمتی که وبسایت بازار متشکل ارزی به عنوان قیمت دلار مرکز مبادله ارز و طلا اعلام می‌کند، ثبات مانده است. در بازار آزاد اما قیمت‌ها حرف دیگری می‌زنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار این روزها به معما تبدیل شده است. بانک مرکزی فضای بازار را به شدت بسته و در عین حال عملکرد شفافی از روند معاملات و کشف قیمت در مرکز مبادله ارز و طلا ارائه نمی‌دهد.

این وضعیت سرگردانی متقاضیان ارز را به دنبال داشته و در عین حال نتوانسته روند رو به رشد قیمت‌ها در بازار آزاد را متوقف کند.

در حالی که قیمت دلار مرکز مبادله ارز و طلا از همان روز نخست در سطح 41 هزار تومانی باقی مانده، قیمت دلار در بازار آزاد نه تنها کانال عوض کرده که در حالا بالا رفتن از پله‌های کانال جدید است. نرخ حواله دلار هم 36 هزار و 312 تومان است.

در حالی قیمت دلار مرکز مبادله ارز و طلا در جا می‌زند که بانک مرکزی مدعی شده بود این مرکز، محلی برای رقابت و کشف قیمت است اما نتیجه، امر دیگری را حکایت می‌کند.

در این میان اما بانک مرکزی تنها به ایجاد محدودیت برای صرافی‌ها پرداخته که موجب ایجاد هیجان بیشتر در میان خریداران و فروشندگان دلار در بازار آزاد شده است.

گفتنی است قیمت دلار در صرافی‌ها امروز ۴۵ هزار و ۲۰۷ تومان بوده است.

در همین حال اکنون انواع سهمیه‌های تخصیص ارز حذف شده و تنها ارز مسافرتی آن هم پشت گیت فرودگاه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

امروز در بازارهای همسایه، قیمت دلار روندی صعودی داشته است. دلار هرات خود را به کانال 55 هزار تومانی نزدیک کرده و در حال معامله روی قیمت 54 هزار و 700 تومان است.

در بازار سلیمانیه هم قیمت دلار وارد کانال جدید شده و به سطح 54 هزار تومانی رسیده است. دلار سلیمانیه در این کانال روی قیمت 54 هزار و 100 تومان معامله می‌شود.

قیمت ارزهای خارجی

بررسی معاملات بازار ارز حاکی از رشد قیمت ارزهای بااهمیتی نظیر درهم و یورو است. قیمت درهم که طی روزهای اخیر روند صعودی پرشتابی را طی کرده امروز به خود را به کانال 15 هزار تومانی نزدیک کرده و با قیمت 14 هزار و 945 هزار تومان معامله می‌شود.

در همین حال قیمت یورو هم که طی روزهای اخیر به سرعت بالا رفته حالا به سطح 58 هزار تومانی رسیده و با قیمت 58 هزار و 105 تومان معامله می‌شود.

هنوز مشخص نیست بانک مرکزی از سرکوب قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا چه هدفی را دنبال می‌کند؛ به ویژه اینکه این عملکرد طی هفته اخیر در تعدیل قیمت دلار در بازار آزاد نتیجه‌بخش نبوده است.

در همین حال اطلاع‌رسانی درباره نحوه عملکرد این مرکز خالی از شفافیت است. از سوی دیگر نیز عملکرد بانک مرکزی در محدود کردن بازار ارز و حذف ارزهای سهمیه‌ای این سیگنال را به بازار داده که دست بانک مرکزی خالی است و از همین رو هیجان در بازار آزاد تشدید شده است.

حالا این سوال مطرح است که بازارساز این بار چه فکری برای بازار داغ دلار خواهد کرد؟

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس بدبخت

    با سلام ایا نظر یه سری آدم بدبخت بیچاره واس رئیس بانک مرکزی اهمیت داره
    روز اول کاری آقای فرزین یادش رفت چه وعدهای به مردم داد اینها فقط فقط حرف زدن را بلدن تمام

    • ناشناس

      ولا ریس بانک مرکزی همین الان داره به مردم بیچاره میختده اینا خونه ندارن حقوق ندارن بی پولی کشیدن لباس ندارن چیز خودرن نداره این ما مردم بدبخت بیچاریم که نداریم واگزارتون به همون خدا

  • ناشناس

    این دولت ۱۳ کی خلاص میشه جونتون در بیاد کمر مردم رو شکستید بخدا از بیکاری وبیپولی خسته شدیم خدا کنه یک زلزله هم ایران بیاد یکدفعه بمیریم روزی ده بار از خجالت زن وبچه داریم میمیریم

    • ناشناس

      خدا نگذره ازشون با این وضعیتی که برا ما درست کردن

  • ناشناس

    شما نمیتونی قیمت پیازو کنترل کنین چه برسه به دلار

    • ناشناس

      پولدارا مملکت چ میدونن قیمت پیاز چنده خدای برسه به داد مملکت ویران شده ما

  • ناشناس

    تنها مشکل بالای قیمت دلار نیست اینکه بازار ثبات ندارد بدتره برای ۵اه هم که شده به مرز۷۰دلار را نگه دارن بازم خوبه

  • ناشناس

    معلوم نیست کار دلاله یا خودتون فعلا مردم خوب گذاشتین سرکار خوب بلدین چکار کنین.

  • سعید

    سعید….میگه..اصلا چیزی نمیگه…. قیمت دلار خودش داره میگه خ… من چی بگم…در ضمن دلار تا ۷۵ ترمز نداره بعد میشه ابر تورم قرن…برین حالشو ببرین..به وحدانیت خدا من بازنشسته نیمه کاره با ۴۵۰۰ و مستاجر و ۵ نفر رو خدائی دارم نون میدم…سه تا سیگاری…بین چی میکشم…آنهائی ک ده تومن میگیرند و غرر میزنند واقعا حقشونه

  • ناشناس

    خسته شدیم از وضع نابسامان مملکت دلارطلا سکه خودرو گرون شدن وزیر وزرامیگن دست مانیس پس تقصیر کیه

  • لختی

    ملت میخوان لخت بشن ن دلاری رفته بالا ن چیزی گرون شده ن تورمی هست،، اینها بهانه است جهت لخت شدن 🥴🥴😁

  • لختی

    ملت میخوان لخت بشن،، الکی بهانه دلار رو میگیرن، وگرنه ن دلار گرون شده، ن کالایی بالا رفته، ن تورمی هست،، فقط میخوان لخت بشن، 🥴😁😁

  • ناشناس

    خدایا به کجا داریم میریم ما ؟،با مردم دارین چکار میکنین؟
    چرا قیمت دلار باید إنقدر بالا باشه ؟چرا با مردم بد میکنین
    به علی قسم نابود کردین با این تورم مردم رو
    جوابتون با خدا