کد مطلب: ۵۱۰۲۳۳

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۸ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۸ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

روز سه‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۴۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۸ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز سه‌شنبه، دلار ۴۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۸ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: در چهارمین روز هفته، دلار با سرعت زیادی در مسیر کاهشی قرار گرفت. روز سه‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۴۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۳هزار و ۱۵۰ تومان رسید. به باور فعالان، دلیل افت قیمت، خبر جدیدی بود که به بازار ارز مخابره شد.

بعدازظهر روز دوشنبه، اسکای نیوز به نقل از منابعی در پنتاگون مدعی شد دولت بایدن از طریق میانجی‌های اروپایی برای گفت‌وگوی مستقیم با تهران ابتکاری به راه خواهد انداخت؛ همین خبر کافی بود که میزان فروش‌ها در بازار ارز بیشتر شود و قیمت با سرعت زیادی در مسیر کاهشی قرار بگیرد.

در کنار این، روز سه‌شنبه، سخنگوی دولت نیز سیگنال تازه‌ای به بازار ارسال کرد و گفت: «این روز‌ها تلاش دولت برای کاهش نرخ ارز و رساندن آن به قیمت واقعی است.» چندی قبل، رئیس‌جمهور هم عنوان کرده بود اگر منابع بلوکه شده ایران آزاد شود، قیمت دلار توان نزول تا مرز ۱۵ هزار تومانی خواهد داشت.

چنین صحبت‌هایی در کوتاه‌مدت، انتظارات بازار را تحت‌تاثیر قرار خواهند داد، ولی در صورتی که دلار افت خاصی را طی هفته‌های آتی تجربه نکند، سمت و سوی انتظارات می‌تواند تغییر کند و خریداران بیشتری وارد بازار شوند.

اخبار رمتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.