کد مطلب: ۵۱۰۵۵۰

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۹ بهمن چقدر بود؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۹ بهمن چقدر بود؟

در پنجمین روز هفته، دلار به بالای کانال ۲۴ هزار تومانی پرواز کرد؛ نیم ساعت از شروع معاملات نگذشته بود که اسکناس آمریکایی به سطح ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی رسید. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز قیمت دلار نسبت به روز سه‌شنبه رشد ۵۵۰ تومانی داشت. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۹ بهمن چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقنصاد نوشت: در پنجمین روز هفته، دلار به بالای کانال ۲۴ هزار تومانی پرواز کرد؛ نیم ساعت از شروع معاملات نگذشته بود که اسکناس آمریکایی به سطح ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی رسید.

این سطح هزار تومان بیشتر از قیمت بسته شده روز سه‌شنبه بود. بازار پس از لمس این نقطه، با افزایش فروش‌ها مواجه شد تا قیمت به کانال ۲۳ هزارتومانی بازگردد. ساعت ۳ بعدازظهر دلار در بازار آزاد با قیمت ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد که ۵۰۰ تومان کمتر ازسقف ابتدای روز بود، ولی نسبت به روز سه‌شنبه رشد ۵۵۰ تومانی را نشان می‌داد.

جوسازی پیرامون یک اظهار نظر

به گفته فعالان، جوسازی پیرامون صحبت‌های وزیر امور خارجه ایران یکی از مهم ترین عواملی بود که زمینه ساز افزایش قیمت‌ها در بازار ارز شد. اواخر روز سه‌شنبه، برخی از خبرگزاری‌ها به نقل از ظریف عنوان کردند که اگر تا ۲۱ فوریه تحریم‎ لغو نشود، اجرای پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد.

ظریف گفت: «مجلس مصوبه‌ای را تأیید کرده که طبق آن موظف هستیم برخی اقدامات را انجام دهیم. یکی غنی سازی ۲۰ درصد بود که شروع شده و دیگری پایان دادن به اجرای پروتکل الحاقی است که از ۲۱ تا ۲۳ فوریه باید عملیاتی شود و ما طبق قانون موظف هستیم این کار را انجام دهیم».

معامله‌گران به این خبر بسیار واکنش نشان دادند؛ با این حال، تاثیر این خبر روی دلار مقطعی بود؛ خیلی زود هیجان بازار فرونشست و از اواسط روز میزان فروش‌ها بیشتر شد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.