کد مطلب: ۵۴۸۰۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار تا انتخابات / احتمال دلار ۱۸ هزار تومانی قوت گرفت؟

پیش‌بینی قیمت دلار تا انتخابات / احتمال دلار ۱۸ هزار تومانی قوت گرفت؟

حسین اسدی‌نیا، فعال بازارهای مالی با در نظر رفتن احتمال بالایی برای رفع تحریم‌ها در ماه آینده، پیش‌بینی می‌کند دلار تا یکی، دو ماه دیگر هم در دو کانال ۲۳ و ۲۴ هزارتومانی نوسان داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین قیمت دلار تا پایان روز پنج‌شنبه به ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. البته در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نرخ دلار از ۲۴ هزار تومان هم عبور کرده بود اما ظاهرا بازارساز اجازه عبور از مرز ۲۴ هزار تومان را برای طولانی مدت نداد.

اما مسیر بازار ارز در روزهای آینده چگونه است؟

حسین اسدی‌نیا، فعال بازارهای مالی به تجارت‌نیوز می‌گوید: در یک ماه آینده که ما پیش از توافق هسته‌ای قرار داریم، احتمالا نرخ‌ها در محدوده ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان در نوسان باشد.

او تاکید دارد که با توجه به اخباری که از منابع مختلف در دست است، احتمالا توافق انجام می‌شود و حتی احتمال دارد که در یکی دو ماه آینده به توافق دست یافت و شانس توافق را می‌توان در حال حاضر ۷۰ درصد دانست.

به اعتقاد اسدی‎‌نیا افرادی که در آمریکا با منابع دیپلماتیک آمریکا در ارتباط هستند معتقدند که احتمال توافق در تیرماه وجود دارد. با انجام توافق و احیای برجام نیز قیمت دلار می‌تواند موقتا به زیر ۲۰ هزار تومان بیاید و حتی به ۱۸، ۱۹ هزار تومان هم برسد. اما همانطور که گفتم «موقتا». شخصا فکر می‌کنم در خوشبینانه‌ترین حالت دلار فقط برای ۶ ماه بتواند زیر ۲۰ هزار تومان بماند.

او درباره قیمت دلار در طولانی مدت می‌گوید: معمولا در دولت‌های اول تمام دولت‌ها قیمت دلار با ثبات بوده، بنابراین من شخصا اعتقاد دارم که دلار در نرخ ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان در دوره اول دولت جدید ادامه‌ پیدا کند.

ضمنا این فعال بازار با رد پیش‌بینی‌های ۲۸ تا ۳۰ هزار تومانی برای دلار در ماه‌های آینده، عنوان می‌کند که نرخ حقیقی دلار با توجه به قیاس تورمی ما حدود ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان است و رشد نقدینگی با سرعت بر نرخ دلار اثرگذار نیست.

اخبار بیشتر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علاالدین

    ثبات دلار ربطی به توافق هسته ای ندارد وظعیت خراب اقتصاد به ارزش پول ما دارد.مثلا اگر طرف مخالف ایران با ما به یک وظعیت خوب هم برسد تا بیاد اوظاع ما خوب بشود حداقل ۱۵الی ۲۰ سالی طول میکشد.

    • ناشناس

      اینم که میگی نمیشه ۴۲ سال گذشته بهتر که نشده هیچ بدتر شده همیشه.

    • ناشناس

      تحریمها رفع بشه ظرف یکسال کشور به ثبات میرسه رفع نشه تا 20 سال دیگه اصلا اقتصادی وجود نخواهد داشت .حالا هی شما بگین مدیریت و رییس جمهور وغیره.تمام این بدبختیها بعد از سال 90 وشروع تحریمهای نفتی شروع شد .از 78 تا 90 دلار ثابت بود ودرامد مردم به دلار رشد کرد.از 92 تا 96 هم در امد مردم رشد کرد با شروع دوباره تحریمها الان به این وضعیت رسیدیم دلار 4200 تومنی شد 24000 تومن.

  • ناشناس

    باسلام.رای قطعی من آقای دکتر مهرعلیزاده است.لطفا ملت محترم و مخالفین عزیز رای منفی به صحبت های اینجانب ندهید.رای بنده شخصی است.آقای مهرعلیزاده میخواهند مبلغ یارانه را به پنج برابر برسانند.دولت سوم آقای خاتمی را تشکیل دهند.بنده یادم است در دوران آقای خاتمی ارزانی بود.رفاه و آرامش بود.راستی و صداقت بود.کار بود.توریست ها را در شهرو مغازه ها میدیدیم که دارند خرید میکنند.و… باتشکر

    • ناشناس

      میدونی چرا اون زمان دیگه تکرار نمیشه؟
      چون جلیلی کاری کرده که دنیا با ما بد شده نه فقط امریکا !

    • ناشناس

      خدا شفات بده

    • ناشناس

      اشتباه می کنی
      دوباره و بیشتر فکر کن نظرت عوض می شود

    • علیرضا

      اقای مهر علیزاده یه وقت دولت سوم آقای روحانی رو تشکیل ندن…اوضاع که جلو چشمته

  • حمید از چناران

    با وجود حامیان داخلی که بیشتر از ریال به حفظ ارزش دلار و افزایش آن متمرکز شده اند منتظر دلار 100هزار تومانیبرای کمتر از یکسال باشید نه منتظر دلار 18 تومانی

  • ناشناس

    پولهای ازاد شده میره همونجا که بقیه پولها رفت . نه برای رشد اقتصاد و …. . زیاد دلتون رو به این پولها خوش نکنید .

  • ناشناس

    درسته احتمال رشد صعودی دلار نیست.

  • ناشناس

    این اسدی نیا فکر کنم از یه کشور دیگه اومده خبر نداره که تو ایران چه خبره .در ضمن اگر هم پولهای بلوکه شده آزاد بشه نقدی نخواهد بود،مطمین باشین به صورت کالا یا خدمات خواهد بود…
    حسن نصراله هم که در راه تهران هست…..