کد مطلب: ۷۵۶۷۹۴

قیمت دلار توافقی امروز ۱۳ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار توافقی امروز 13 بهمن 1401

قیمت دلار توافقی در هفته جاری با نوسان همراه بود. قیمت دلار توافقی امروز با کاهش مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین قیمت دلار توافقی را در ادامه بخوانید.

بازار متشکل امروز شاهد افت اندک قیمت دلار بود. نرخ دلار متشکل امروز با 43 هزار و 162 تومان معامله شد.

قیمت دلار توافقی امروز 13 بهمن

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۴۳,۱۶۲ -۳۱.۰۰ -۰.۰۸ 11:13
۴۳,۱۹۳ ۳۷ ۰.۰۸ روز قبل
۴۳,۱۵۶ -۴۴.۰۰ -۰.۱۱ ۲ روز پیش

سیگنال آمریکایی دلار را فریز کرد

در ساعات پایانی دیروز، سیگنالی قوی از سوی آمریکا به بازار ایران مخابره شد. رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران در تازه‌‌ترین اظهارات خود عنوان کرد که آمریکا به دنبال تغییر حکومت در ایران نیست و این کشور تجارب ناراحت‌کننده‌ای در این زمینه در خاورمیانه داشته است.

او گفت: آماده تداوم مذاکرات غیرمستقیم با ایران هستیم و آمریکا به دنبال نوشتن متن ترحیم برجام نیست. مالی بیان کرد: آمریکا تمایلی ندارد که مرده یا زنده بودن برجام را اعلام کند و گزینه نظامی دشوار و خطرناک است؛ رئیس جمهور آمریکا تنها در صورت لزوم به آن متوسل خواهد شد.

این اظهارت تاثیر خود را به شکل محدودی در بازار ارز امروز نشان داد. هر چند معامله‌گران ریزش بیشتر قیمت دلار را انتظار داشتند اما این خبر توانست جو منفی حادثه اصفهان و بالا گرفتن تنش‌های احتمالی ایران و اسرائیل را اندکی تلطیف کند.

در این میان باید به سفر وزیر امور خارجه قطر به تهران و اظهارات او درباره پیام برجامی آمریکا به تهران نیز اشاره کرد که توانست بازار سردرگم روزهای اخیر را با روند نزولی همراه کند.

میانجی‌گری قطر برای فرار از تنش

برخی معامله‌گران سفر وزیر خارجه قطر را با هدف میانجی‌گری و کمک به از سرگیری مذاکرات به تهران تفسیر کردند. نقشی که قبلا هم قطر تلاش داشت در کنار عمان ایفا کند.

به نظر می‌رسد بُرندگی شمشیر اخبار نامساعد بین‌المللی، که در روزهای گذشته بازار ارز را احاطه کرده بود، با سیگنال‌های روز گذشته کمی کُندتر شده و فعالان بازار امید دارند، حداقل تا پایان هفته، سیگنال منفی بازار را تحت تاثیر قرار ندهد و روند قیمت دلار کاهش داشته باشد.

برداشت برخی کارشناسان بازار این است که تمایل طرف آمریکایی حل تنش‌های هسته‌ای از منظر دیپلماسی است و این می‌تواند به احیای برجام و سروسامان دادن به بازار سرمایه و ارز کمک کند.

امروز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، قیمت دلار تهران ۲۷۰ تومان ارزان‌تر از دیروز شد. روند قیمت دلار در بازارهای موازی در همان محدوده روز گذشته قرار داشت.

دلار هرات در قیمت ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان باقی ماند. دلار سلیمانیه در آخرین معامله نقدی ۲۰ تومان افزایش داشت و به قیمت ۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. درهم امارات نیز روند افزایشی محدودی داشت اما از پله سوم کانال ۱۲ هزار تومان نیز فراتر نرفت. این اسکناس با قیمت ۱۲ هزار و ۳۸۰ تومان معامله شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهلول دیوانه

    با سلام .اقا بالا رفتن قیمت دلار و یورو و غیره به ما چه ربطی داره مشکل مردم کشور های خودشونه پول ما که هروز ارزون تر از دیروزه.

    • ناشناس

      واقعا همینطوره. ما شاء الله رتبه اول بی ارزشترین پول رو داریم.

    • ناشناس

      سلام، بهلولی دیوانه نبود، عاقلی منتقد بود در ردای دیوانه.

  • ناشناس

    همچین با افتخار می‌نویسید ۱۰۰ تومن دلار کاهش یافت که انگار حدود ۴۴ هزار تومان برای یک دلار کم پولی دلار باید از پول ایران بی ارزشتر باشه جناب اقای فرزین شما قول ۲۸۵۰۰ داده بودید چی شد ملت ایران با این تورم و گرانی دیگه خسته شدن بس کنید با افتخار دلار رو ظرف دو هفته ۱۶ هزار تومان گرانتر کردین فشارش روی ملت به حال شما چه فرقی میکنه مردم را بیچاره کردید همه بیکار و بلا تکلیفن

  • ایرانی بی نوا

    با این پول بی ارزش و تبعاتش سنگ خارا هم که بودیم باید پودر می شدیم و می رفتیم هوا. معلوم نیست جنس ما ایرانی ها از چیه که اینقدر پوست کلفتیم. دیگه خسته شدم.