کد مطلب: ۷۸۹۶۷۹

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز 27 اسفند 1401

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران342 هزار و 400 (چهل و دو هزار و چهارصد ) اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 41 هزار و 976 (چهل و یک هزار و نهصدو هفتاد و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 42 هزار و 400 (چهل و دو هزار و چهارصد ) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 44 هزار و 494 (چهل و چهار هزار و چهارصد و نود و چهار تومان) و قیمت فروش یورو 44 هزار و 944 تومان (چهل و چهار هزار ونهصد و چهل و چهار تومان) است.

در روزهای اخیر بازارهای مالی متاثر از اخبار سیاست‌ خارجی روند نزولی داشتند. قیمت دلار در 10 روز گذشته از سه خبر متأثر شد و در روند نزولی قرار گرفت.سفر رافائل گروسی، رئیس کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و نتایج رضایت‌‌بخش این سفر، توافق ایران با عربستان و سفر شمخانی به امارات است.

سفر شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، در پاسخ به سفر شیخ طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات متحده انجام شده است. در این سفر مقامات بلندپایه اقتصادی، بانکی و نظامی او را همراهی می‌کنند.

قدرت‌نمایی اخبار سیاسی در بازار ارز

قیمت دلار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته روند افزایشی داشتند. معامله‌گران بازار ارز معتقد بودند اثر اخبار سیاست خارجی در بازار از بین رفته و این انتظارات تورمی است که نرخ ارز را در روند صعودی قرار داده است. با این وجود باز هم تاثیر اخبار و سیاست خارجی در بازار ارز قدرت‌نمایی کرد. روز گذشته، خبر سفر مقامات بلندپایه ایران به امارات قیمت دلار را در مسیر نزولی قرار داد.

بر اساس گزارش ایسنا، شمخانی گفت: «در صورتی که همه کشورهای منطقه به این باور برسند که تنها با تلاش برای ایجاد منطقه قوی می‌توانند به ثبات و امنیت پایدار دست پیدا کنند، می‌توان به شکل‌گیری تحولات جدید در روابط دو و چند جانبه در منطقه امیدوار بود.»

او همچنین گفت: «اشتراکات اقتصادی، سیاسی و امنیتی متعددی میان دو کشور وجود دارد که لازم است برای تقویت آن، رایزنی مستمر میان مقامات عالی ایران و امارات متحده عربی ادامه داشته باشد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.