کد مطلب: ۸۰۵۱۹۱

قیمت دلار صرافی ملی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

قیمت دلار صرافی ملی 12 اردیبهشت 1402

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران42,300(چهل و دو هزار وسیصد تومان) اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 41,679 (چهل و یک هزار وششصد و هفتاد و نه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 42,300(چهل و دو هزار وسیصد تومان) اعلام شد.

همچنین قیمت خرید یورو 45,763 (چهل و پنج هزار و هفتصد و شصت و سه تومان) و قیمت فروش یورو 46,225 (چهل و شش هزار ودویست و بیست و پنج تومان) است.

میانبر مالیاتی برای چالش‌های اقتصادی

وی از تعبیر «راه‌های فرعی برای مالیات بر عایدی» استفاده کرد و گفت: «به دنبال راه‌های فرعی برای مساله بزرگمان هستیم و مساله بزرگمان با این راهکارهای بی‌تاثیر حل نمی‌شود.»

این تحلیلگر اقتصادی در پاسخ به اینکه جایگزین دولت برای عدم دریافت مالیات چیست؟ گفت: «این شیوه مالیات‌ستانی راه‌حلی نیست که دولت بتواند با دریافت آن کسری بودجه‌اش را حل کند. بی‌انگیزگی صاحبان کسب‌ و کار، خود باعث کاهش درآمد مشمول مالیات می‌شود. زیرا با وجودی که نرخ مالیات بالاتر رفته، اما مالیات کمتری دست دولت را می‌گیرد.»

وی در ادامه افزود: «در چنین محیط پرریسکی و با وجود تلاطمات بازار، فکر نمی‌کنم گرفتن مالیات بر عایدی اثر مثبتی بر شرایط حال حاضر داشته باشد و راه حل موثری باشد. کما اینکه باید توجه داشت در ۱۸ سال گذشته امکانات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز دقیقا صفر بوده است.»

رادپور بیان‌ کرد: «در دوره‌های پرنوسان ارزی قرار داریم. دولت برای کنترل قیمت‌ها اقداماتی انجام می‌دهد که به شدت تبعات این دوران را بدتر می‌کند.»

وی در پایان با اشاره به اینکه تصوری وجود دارد که دولت با برخی اقدامات می‌تواند معجزه کند، تاکید کرد:‌ «اخذ مالیات جدید با مشکلات جاری کشور همخوانی ندارد و حتی احتمال اینکه مشکلی هم ایجاد کند، هست. این محیط به اندازه کافی ریسکی است حالا حاشیه سود نیز کم شود. آیا می‌تواند برای فضای کسب و کار موثر باشد؟»

مالیات بر عایدی هیچ‌کاره است!

علاوه بر اظهارنظر کارشناسان، موضوع مالیات بر عایدی از سوی بازیگران بازار ارز شوخی محسوب می‌شد. امروز معامله‌گران به طعنه از تعبیر فیک برای این خبر استفاده کردند. آنها می‌گفتند وقتی استیضاح وزیر و برکناری مدیرکل نمی‌تواند قیمت دلار را کنترل کند، مالیات بر سرمایه هیچ‌کاره است.

معامله‌گران می‌گویند سهمیه دلاری صرافی‌ها قطع شده و عرضه دلار در بازار بسیار محدود شده است. این موضوع باعث پرش‌های قیمتی دلار از روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت شده است.

امروز یکی از فعالان بازار ارز تهران به تجارت‌نیوز گفت: « ۸۰ درصد صرافی‌های بازار ارز تهران، صرافی نیستند و سهمیه فروشند و الان که بانک مرکزی سهمیه دلاریشان را قطع کرده این موضوع منجر به افزایش قیمت دلار شده است.»

امروز قیمت دلار در بازارهای مجاور نیز سیگنال افزایش قیمت به دلار تهران دادند. دلار هرات و سلیمانیه هر کدام یک کانال بالا رفتند. دلار سلیمانیه با قیمت ۵۵ هزار تومان معامله شد. دلار هرات نیز با قیمت ۵۵ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد.

امروز درهم امارات در بازار آزاد بیش از ۳۰۰ تومان رشد قیمت داشت. این اسکناس با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار معامله شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.