کد مطلب: ۴۱۴۱۶۰

اولین قیمت دلار و طلا در شروع هفته میلادی / طلا ۰.۳ درصد افت کرد و دلار ثابت ماند

اولین قیمت دلار و طلا در شروع هفته میلادی / طلا 0.3 درصد افت کرد و دلار ثابت ماند

با افزایش امیدها به پایان جنگ 16 ماهه تجاری، در اولین روز از معاملات شاخص دلار در سطح 98.25 واحد قرار گرفت و طلا با افت 0.3 درصدی مواجه شد.

در اولین روز از معاملات هفته جدید میلادی، قیمت دلار در برابر همتای ژاپنی‌اش 0.1 درصد رشد کرد و هر دلار به 109.66 ین رسید.

در برابر یورو اما دلار نسبتا ثابت ماند و هر یورو به‌ازای 1.1017 مبادله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، درحالی‌که توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به روند مذاکرات تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین و پایان مناقشات اقتصادی 16 ماهه معطوف شده، مواضع دو کشور بر سر اعتراضات هنگ‌کنگ آنها را در برابر یکدیگر قرار داده است.

تعرفه‌های مقابله‌جویانه طی یک سال و نیم گذشته به‌شدت بخش تولید، خدمات و به‌دنبال آن بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

با این حال، داده‌های اقتصادی منتشرشده در چین نشان می‌دهد، فعالیت‌ کارخانه‌های چینی برای اولین بار طی هفت ماه گذشته در ماه نوامبر با رشد مواجه شده است. این در حالی است که به دلیل کاهش تقاضای خارجی از جمله چین، فعالیت بخش تولیدی در ژاپن در ماه نوامبر کاهش یافت و سفارشات برای صادرات در پایین‌ترین سطح پنج ماه گذشته قرار گرفت.

در معاملات روز دوشنبه شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در سطح 98.25 واحد قرار گرفت.

در عین حال، انتخابات عمومی انگلیس در 12 دسامبر انجام می‌شود و نتایج نظرسنجی قیمت پوند را تحت تاثیر قرار داده است. انتظار می‌رود حزب بوریس جانسون در این انتخابات بازنده باشد و با انتشار این اخبار پوند انگلیس در معاملات امروز با افت 0.25 درصدی مواجه شد.

قیمت جهانی طلا هم امروز در بازارهای آسیایی با 0.3 درصد کاهش به هزار و 461 دلار و 15 سنت رسید.

قیمت نقره امروز بدون تغییر باقی ماند. هر اونس نقره و پلاتین به ترتیب با قیمت‌های 16.98 دلار و 898.43 دلار معامله شدند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.