کد مطلب: ۴۴۱۴۳۱

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

اولین قیمت دلار و طلا در هفته جدید میلادی / رشد دلار در برابر سایر ارزها ادامه یافت

اولین قیمت دلار و طلا در هفته جدید میلادی / رشد دلار در برابر سایر ارزها ادامه یافت

در اولین روز از معاملات هفتگی در بازارهای جهانی، رشد دلار در برابر سایر ارزها به‌جز یورو ادامه یافت. قیمت جهانی طلا در ساعات ابتدایی با ۰٫۲ درصد رشد، به هزار و ۶۱۹ دلار رسید.

در اولین روز از معاملات هفتگی در بازارهای جهانی، دلار به رشد خود ادامه داد و به دلیل افزایش نرخ بیکاری در آمریکا، اندکی در برابر یورو کاهش یافت. هر یورو امروز به‌ازای ۱٫۰۸۰۰ دلار مبادله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، امروز در سطح ۱۰۰٫۷۰ قرار گرفت.

در عین حال پس از آنکه بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، به‌دلیل تشدید علائم بیماری کرونا به بیمارستان منتقل شد، ارزش پوند در برابر دلار ۰٫۴۴ درصد و در برابر یورو ۰٫۴۵ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش‌ها، در ژاپن هم به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا، دولت توکیو قصد دارد روز سه‌شنبه وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.

به‌این‌ترتیب در معاملات روز دوشنبه، ارزش ین ژاپن در برابر دلار با افت ۰٫۲۲ درصدی مواجه و هر دلار آمریکا به‌ازای ۱۰۸٫۶۳ ین مبادله شد.

ارزش پول ملی بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت در معاملات امروز در برابر دلار کاهش یافت که از مهم‌ترین دلایل آن به‌تعویق افتادن رایزنی روسیه و عربستان برای کاهش تولید بوده است. قیمت نفت در معاملات امروز با اندکی افت، به ۳۳٫۲۶ دلار در هر بشکه رسید.

روبل روسیه، پزوی مکزیک و دلار کانادا، امروز به‌ترتیب ۰٫۸ درصد، ۱٫۱۸ درصد و ۰٫۲۵ درصد در برابر دلار آمریکا افت کردند.

همچنین، تشدید نگرانی‌ها از افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده، موجب شد قیمت جهانی طلا در ساعات ابتدایی امروز رشد کند.

در معاملات بازارهای جهانی، هر اونس طلا با ۰٫۲ درصد رشد، به هزار و ۶۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید. با این حال، ساعاتی بعد، فلز زرد روند کاهشی به خود گرفت و در حال حاضر (لحظه تنظیم گزارش) به هزار و ۶۱۸ دلار و ۳۸ سنت کاهش یافت.

روز جمعه وزارت کار آمریکا در گزارشی اعلام کرد، ۷۰۱ هزار نفر از حقوق‌بگیران این کشور در ماه گذشته میلادی شغل خود را از دست داده‌اند. به‌این‌ترتیب، روند ۱۱۳ ماهه رشد ایجاد شغل در آمریکا، در ماه ماه مارس متوقف شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز جمعه با ۰٫۷۲ درصد افزایش، به ۹۷۸٫۹۹ تن رسیده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.