کد مطلب: ۴۴۹۹۴۲

یک کارشناس اقتصادی پاسخ می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار / ارز چقدر گران می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت دلار / ارز چقدر گران می‌شود؟

دل‌انگیزان می‌گوید: دولت و بانک مرکزی علاقه‌ای به دلار زیر ۱۵ هزار تومان ندارند و به نظر می‌رسد دلار هر ماه حدود ۳۰۰ تا ۴۵۰ تومان ظرفیت رشد دارد.

قیمت دلار در سال ۱۳۹۸ با افزایش ۱۵٫۵ درصدی مواجه شد، اما در سال ۱۳۹۹ چه روندی برای دلار می‌توان متصور بود؟

سهراب دل‌انگیزان، اقتصاددان در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: با توجه به افزایش قیمت کالاهای وارداتی، انتظار نمی‌رود که در سال ۹۹ جهش تقاضا برای کالای وارداتی داشته باشیم. در حال حاضر درآمدهای صادراتی بخش خصوصی کشور بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار بوده که تا همین میزان را می‌توان جایگزین درآمدهای نفتی و نیاز بنگاه‌های اقتصادی را تامین کرد.

وی ادامه می‌دهد: اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز موثر بوده و توانست از التهاب هرچه بیشتر این بازار جلوگیری کند و معتقدم پیش‌بینی برای افزایش قیمت دلار خیلی جدی‌تر از تورم نیست.

دل‌انگیزان می‌افزاید: با توجه به تورم پیوسته ۳۰ درصدی که برای سال ۹۹ انتظار می‌رود، اگر ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت برای ارز نیز در نظر داشته باشیم دلار بین کانال ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان می‌تواند قرار بگیرد.

این کارشناس تاکید می‌کند: دولت و بانک مرکزی علاقه‌ای به دلار زیر ۱۵ هزار تومان ندارند و به نظر می‌رسد دلار هر ماه حدود ۳۰۰ تا ۴۵۰ تومان ظرفیت رشد دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با توجه به رشد نقدینگی و سهامی که آزاد خواهد شد و بدست مردم خواهد رسید ارز 25000را خواهد زد.

  • ناشناس

    با این اوضاع آشفته اقتصادی، متاسفانه تا پایان امسال دلار از ۲۰ هزارتومان عبور خواهد کرد.

  • محمد

    ملت دارن با خاک یکسان میکنند خدا لعنتشون کنه

  • شایان

    قرار بود تورم زیر ۲۰ درصد باشه امسال،پس چی شد

  • تت

    دلار با سهم عدالت ربط دار ؟

  • تت

    قیمت دلار به سهم عدالت ربط داره؟

  • ناشناس

    یک ابر تورم در پیش داریم

  • جورج

    یادش بخیر سال 77 اولین بار رفتم دبی درهم 28 تومن بود و دلار 285 تومنسال 84 دلار خریدم 520 تومن و درهم چنج کردم 61 تومنکجایید دلار رو میبینم روی 27 تومن تا اول شهریورکرونا ازت متشکریم باعث شدی الان دلار روی 27 تنومن نباشه

  • مسعود

    چون دولت در حال حاضر درآمد ارزی بسیار پایینتری دارد و از لحاظ اقتصادی هم فقیرتر می‌شود بنابراین مانند گذشته توانایی چندانی برای پرداخت یارانه نقدی، کمک معیشتی به مردم و حتی حقوق کارمندانش را ندارد.به هین دلیل علاوه بر گران کردن بنزین، جذب سرمایه از بورس و اکنون با افزایش قیمت دلار تمایل به کسب درآمد و جبران کمبود بودجه کشور می‌باشد.

  • ناشناس

    ایشالله بیاد پایین تا اونایی که ابتکار کردند حالشون جا بیاد که همش مقصر ی سری هستند ابتکار میکنند که تیشه به ریشه مردم و ایران میزنند دولت باید این اشخاصو پیدا کنه ضبط کنه به نفع بیت المال تا درس عبرتی بشه براشون ?