کد مطلب: ۸۷۶۱۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / دلار خط مقاومت را شکست

قیمت دلار 16 مهر 1402 / دلار خط مقاومت را شکست

قیمت دلار دیروز وارد کریدور بالاتر شد. این اسکناس بعد از سیگنال‌های ورودی به بازار، منطقه حفاظت شده سیاست‌گذار را شکست. آیا دلار در مسیر صعودی قرار گرفته است؟

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت دلار روز گذشته با افزایش ۴۰۰ تومانی به کریدور بالاتر راه پیدا کرد و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

با شروع هفته سوم مهر، رشد قیمت دلار باعث ورود تقاضای جدید به بازار ارز شد. دیروز برخی معامله‌گران دست به نقد، که در هفته‌های پیش از ترس رکب بازارساز، احتمال توافق موقت میان ایران و آمریکا و افت شارپی این اسکناس تمایلی به فعالیت در بازار ارز نداشتند، به بازار ورود کردند.

با این وجود کارشناسان اقتصادی روند فعلی دلار را صعودی نمی‌دانند و همچنان معتقدند دلار در مسیر خنثی در حرکت است. آنها می‌گویند دلار در مسیر طبیعی خود قرار دارد و بانک مرکزی با خبرسازی توانسته قیمت این اسکناس را در کنترل خود درآورد. اما قیمت دلار باید به واسطه مدیریت حجم نقدینگی و رشد اقتصادی کشور تعیین شود.

روز گذشته موضوع ممنوعیت معامله با دلار در عراق و درگیری میان حماس و اسرائیل و بروز تنش نظامی میان این دو اثر مضائفی بر افزایش قیمت دلار در بازار ارز گذاشت.

در نخستین روز هفته قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز افزایشی شد. دلار هرات و سلیمانیه دیروز به کریدور ۵۰هزار تومانی ورود کردند. دلار هرات در کف کانال جدید معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۵۰ هزار و ۳۸۰تومان به فروش رسید.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ۱۵ مهر در سایت مرکز مبادله ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۹ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۴۶۳ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۴۷۵ تومان معامله شد و رشد هزار و ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۳ هزار و ۶۶۲ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز با با رقم ۳۹ هزار و ۶۹۳ تومان عرضه شد.

دیروز درهم امارات افزایش ۱۸۰ تومانی داشت و با قیمت ۱۳ هزار و ۷۹۰ تومان معامله شد.

در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۱ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۱ تومان عرضه شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.