کد مطلب: ۷۰۵۸۸۶

قیمت روبل امروز دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱

قیمت روبل امروز دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱

قیمت روبل امروز دوشنبه ۴ مهر۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۴۵ تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۴۵ تومان است.

بیشترین قیمت روز هم ۵۴۵ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۴۵ تومان بوده است. همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۴۸۰ تومان اعلام شده است.

بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۷۲۶ تومان اعلام کرده است.

تحویل گاز فقط با پرداخت روبل

به نقل از تحلیل بازار، ولادیمیر پوتین روز جمعه ۲۵ شهریور در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در حاشیه نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای در سمرقند ازبکستان گفت: توافق ما درباره تحویل گاز طبیعی روسیه به ترکیه باید در آینده نزدیک اجرایی شود و ۲۵درصد پرداخت برای این تحویل به روبل خواهد بود.

از زمان اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه به‌دلیل آغاز تنش‌های مسکو - کی‌یف، کرملین به‌دنبال انجام هرچه بیشتر مبادلات به‌ویژه در حوزه انرژی با ارزهایی غیر از دلار یا یورو بوده است.

روسیه همچنین خواستار پرداخت بعضی از قراردادهای صادرات گاز به روبل شده است، چند کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله لهستان و بلغارستان پس از خودداری از پرداخت روبل، با توقف عرضه گاز از سوی مسکو روبه‌رو شدند.

ترکیه روابط گرم‌تری با روسیه نسبت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.