کد مطلب: ۷۰۷۳۲۰

قیمت روبل امروز شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱/ روند کاهشی روبل پس از الحاق چهار منطقه به روسیه

قیمت روبل امروز شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱/ روند کاهشی روبل پس از الحاق چهار منطقه به روسیه

قیمت روبل امروز شنبه ۹ مهر۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۴۷ تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۴۷ تومان است.

بیشترین قیمت روز هم ۵۴۸ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۳۸ تومان بوده است. همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۴۹۵ تومان اعلام شده است.

بانک مرکزی قیمت روبل را کاهشی و ۷۰۵ تومان اعلام کرده است.

کاهش ارزش روبل پس از الحاق چهار منطقه به روسیه

روز جمعه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سران جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک و مناطق زاپوروژیه و خرسون معاهده‌هایی را برای اتحاد این مناطق با روسیه امضا کردند.

بر اساس گزارش ایلنا از تاس، بر اساس داده‌های معاملاتی، پس از امضای توافق نامه‌هایی بین روسیه و مناطق دونتسک، لوگانسک، زاپوروژیه و خرسون نرخ برابری روبل در برابر دلار شروع به تضعیف کرد.

از ساعت ۰۴:۳۲ بعد از ظهر به وقت مسکو، نرخ دلار با ۰.۸۴ درصد افزایش به ۵۷.۶۹ روبل رسید. اما یورو ۲.۹۵ درصد از ارزش خود را دست داد و در حدود ۵۶.۰۷ روبل شد.

در همین حال، شاخص بورس مسکو ( MOEX) با ۲.۱۷ درصد رشد به ۱۹۹۶.۰۸ واحد رسید.

قبل از امضای قراردادها، نرخ دلار ۵۶.۷۴ بود که ۰.۸۲ درصد کاهش داشت. بر اساس داده‌های معاملاتی در ساعت ۰۳:۵۵ بعد از ظهر به وقت مسکو، نرخ مبادله یورو با ۴.۵۸ درصد کاهش به ۵۳ روبل رسید.

در همان زمان، شاخص MOEX به ۱۹۵۰.۲۷ واحد (-۰.۱۸ درصد) سقوط کرد، در حالی که شاخص RTS ۱.۳۷ درصد افزایش یافت و به ۱۰۸۶.۹ واحد رسید.

در جریان معاملات امروز، نرخ یورو در بورس مسکو برای اولین بار از اکتبر ۲۰۱۴ به زیر ۵۱ روبل و دلار برای اولین بار از اول جولای به زیر ۵۴ روبل رسید.

روز جمعه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سران جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک و مناطق زاپوروژیه و خرسون معاهده‌هایی را در مورد اتحاد این مناطق با روسیه امضا کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.