کد مطلب: ۷۱۱۲۸۵

قیمت روبل امروز ۱۹ مهر ۱۴۰۱/ دلایل صعود دلار آمریکا

قیمت روبل امروز 19 مهر 1401/ دلایل صعود دلار آمریکا

قیمت روبل امروز سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۱۴ تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۱۴ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۵۱۵ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۰۹ تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۴۹۰ تومان اعلام شده است.

همچنین بانک مرکزی قیمت روبل را کاهشی و ۶۶۶ تومان اعلام کرده است.

صعود دلار آمریکا ؛ سقوط روبل روسیه

داده‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که تورم کل در ماه سپتامبر با نرخ ۸.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده اما از ۸.۳ درصد در ماه آگوست کاهش یافته است. انتظار می‌رود تورم اصلی از ۶.۳ درصد قبل به ۶.۵ درصد افزایش یابد.

داده‌های هفته گذشته نشان داد که بیکاری در ماه گذشته به‌طور غیرمنتظره‌ای در ایالات متحده کاهش یافت و این نگرانی‌ها را در مورد بالا ماندن فشار دستمزدها، تورم و افزایش بازده اوراق قرضه افزایش داد.

شاخص دلار آمریکا با افزایش ۰.۳۳ درصدی به ۱۱۳.۱۶ رسید که از پایین‌ترین سطح ۱۱۰ آن در هفته گذشته پایین آمد و به بالاترین سطح ۲۰ ساله ماه گذشته یعنی ۱۱۴.۷۸ بازگشت. یورو با ۰.۳۹ درصد کاهش به ۰.۹۶۹۴ دلار رسید.

در بریتانیا، بانک انگلستان تلاش کرد تا با افزایش حداکثر سقف خرید و آغاز اقداماتی برای کاهش فشار نقدینگی بر بانک‌ها، نگرانی‌ها در مورد پایان طرح خرید اوراق قرضه اضطراری خود را کاهش دهد.

بازارهای بریتانیا در اواخر سپتامبر پس از رونمایی دولت از طرحی برای کاهش مالیات و افزایش استقراض، دچار رکود شدند. پوند سقوط کرد و بانک انگلستان مجبور شد برای حمایت از بازارهای اوراق قرضه مداخله کند.

بانک اعلام کرد که آماده است تا ۱۰ میلیارد پوند (۱۱.۰۷ میلیارد دلار) طلا در روز دوشنبه خریداری کند که دو برابر محدودیت قبلی است.

با وجود حرکت بانک، استرلینگ برای چهارمین جلسه متوالی سقوط کرد. آخرین بار با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱.۱۰۵۲ دلار رسید، اگرچه بسیار بالاتر از رکورد ۱.۰۳۲۷ دلاری در سپتامبر باقی ماند.

تنش‌های ژئوپلیتیکی و قیمت‌های بالاتر نفت نیز باعث نگرانی مجدد در مورد رشد شد و سرمایه‌گذاران را به سمت دلار سوق داد.

روبل روسیه برای اولین بار از هفتم جولای به ۶۳ در هر دلار سقوط کرد.

ین ژاپن پس از رسیدن به سطوحی که باعث مداخله مقامات برای حمایت از آن در ماه گذشته شد، اندکی تغییر کرد و آخرین ارزش ین در هر دلار ۱۴۵.۴۶ بود.

بازارهای چین پس از تعطیلات یک هفته‌ای بازگشایی شدند. یوان با ۷.۱۰ در هر دلار باز شد و به ۷.۱۴۳۱ سقوط کرد.

دلار استرالیا ۱.۰۱ درصد سقوط کرد و در ۰.۶۳۰۱ دلار، پایین‌ترین حد بیش از دو سال گذشته قرار گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.