کد مطلب: ۴۹۳۳۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

«قابلمه زودپز» در بازار ۸ میلیون تومان! / چرا زودپز کمیاب شده است؟

«قابلمه زودپز» در بازار 8 میلیون تومان! / چرا زودپز کمیاب شده است؟

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید: در بازار زودپز ایرانی وجود دارد که با کیفیت هم تولید می‌شود اما به دلیل ممنوعیت واردات زودپزهای خارجی هم کم و بیش در بازار پیدا می‌شود!

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که زودپزهای خارجی در بازار کمیاب شده است و سایت‌های فروش آنلاین لوازم خانگی نیز عملا عبارت «این کالا موجود نیست» را درج کرده‌اند.

با ممنوعیت واردات این کالا، قیمت زودپز از یک میلیون و 800 هزار تومان آغاز و با قیمت تا هشت میلیون و 700 هزار تومان هم فروخته می‌شود! حالا واقعا چرا زودپز در بازار موجود نیست؟

فروردین سال 98 واردات لوازم خانگی خارجی به کشور ممنوع شد. همین تصمیم بحران‌های عدیده‌ای را در حوزه تولید و فروش کالا بر جای گذاشت. بازار عملا با کمبود جنس رو به رو شد و از طرف دیگر تقاضا برای خرید لوازم خانگی خارجی بالا رفت.

در نهایت این تصمیم دولت که جهت ساماندهی منابع ارزی بانک مرکزی در نظر گرفته شده بود باعث شد که قیمت لوازم خانگی خارجی و داخلی نجومی گران شود.
با گذشت بیش از یک سال بازار همچنان با بحران کمبود اجناس مواجه است. به عنوان مثال زودپزهای خارجی در بازار پیدا نمی‌شود.

به گفته نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی؛ در بازار زودپز ایرانی وجود دارد که با کیفیت هم تولید می‌شود اما به دلیل ممنوعیت واردات، زودپزهای خارجی کم و بیش در بازار پیدا می‌شود! البته از فروشندگان لوازم خانگی کسانی هستند که زودپزهای خارجی را قبل از قانون ممنوعیت واردات در انبارها داشتند که عملا برخی از برندهای معروف همچون تفال و فیلیپس در بازار به مردم فروخته می‌شود.

لوازم خانگی تازه عروس را دست دوم نمی‌خرند

محمدحسین اسلامیان در پاسخ به این پرسش که آیا خرید مردم در بازار لوازم خانگی افزایش یافته است؟ به تجارت‌نیوز گفت: فعلا تمام مغازه‌های فروش لوازم خانگی تا دو هفته آینده تعطیل است. قدرت خرید مردم ضعیف و از سوی مردم تقاضا برای خرید لوازم خانگی کمتر شده است.

او اظهارکرد: این روزها چنانچه هر یک از لوازم خانگی خراب شود مردم سعی دارند که این کالاها را به جای تعویض تعمیر کنند. یعنی تعمیر لوازم خانگی بیشتر از خرید کالا شده است.

اسلامیان خرید لوازم خانگی تازه عروس‌ها از سمساری‌ها را تکذیب و بیان کرد: به دلیل افزایش قیمت لوازم خانگی گفته می‌شود تازه عروس‌ها لوازم خانگی خود را از سمساری‌ها تهیه می‌کنند، هرگز چنین نیست. مردم اگر پول هم نداشته باشند لوازم خانگی تازه عروس را دست دوم نمی‌خرند. معمولا این اقشار با وام یا پول قرض گرفتن از افراد مختلف لوازم خانگی نو را برای دختر یا پسران خود تهیه می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چقدر مسخره انصافا .. نیم ساعت خندیدم .. مملکت که نیست جُک خونه بی در و پیکره .. آخرش میگن احتکار کرده بودن و سلطان زودپز رو گرفتیم

    • ناشناس

      لایک

  • ناشناس

    یک زودپز ۸ میلیون ؟خانمها زن خونه باشین صبح زود پاشید هر چی می خوایین درست کنید به وقتش بزارید رو گاز بپزه .والله من که عمرا به یک زودپز ۸ م سحله ۱ تومن هم نمیدم .از شب بار میزارم غذام رو باز اون همه پول بابت یه زودپز نمیدم .شوهرم چه گناهی کرده با کارگری پول درمیاره .فداش شم

  • ناشناس

    اره ،… راست میگی ، بدبخت طرف خونه اش رو فروخته رفته مستاجری ،برای اینکه بتونه جهیزیه دخترش رو تهیه کنه ، سر پیری خونه به دوش شده ، واگذار همتون به خدا ،

  • ناشناس

    بی برنامگی دولت ها همیشه باعث بدبختی مردم شده