خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۶۴۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا سکه ارزان شد؟ / سکه طرح قدیم ۱۵۰ هزار تومان ارزان شد

طلا و سکه امروز تحت تاثیر کاهش قیمت دلار ارزان شد. سکه طرح جدید با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار طلا همچنان راکد است و تقاضایی برای خرید طلا وجود ندارد. قیمت دلار امروز (۱۸ مهر ۱۸۰۰) اندکی کاهش یافت و با قیمت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

طلای ۱۸ عیار هم با ۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت یک میلیون و ۱۳۹ تومان فروخته شد.

برخی فروشندگان طلا علت کاهش قیمت دلار را نزدیک شدن به مذاکرات هسته‌ای می‌دانند. گویا ایران قرار است به زودی به مذاکرات هسته‌ای وین برگردد و همین خبر، قیمت دلار را کاهش داد. معامله‌گران می‌گویند اگر قیمت دلار به زیر ۲۷ هزار و ۵۰۰ برسد، باید منتظر ریزش بیشتر قیمت دلار بود.

نشانه‌های رونق بازار طلا دیده می‌شود

چرا بازار همچنان راکد است؟ به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلا، روز گذشته بازار طلا خلوت بود. عده‌ای به سفر رفته بودند اما از فردا به نظر می‌رسد نشانه‌های رونق در بازار نمایان شود. چرا که در ماه ربیع مراسم‌های مذهبی وجود دارد و اکثر ایرانی‌ها در این ماه مراسم جشن برگزار می‌‎کنند.

محمد کشتی‌آرای به تجارت‌نیوز گفت: با واکسینه شدن مردم به نظر می‌رسد محدودیت‌ها برداشته و مراسم عروسی‌ها برگزار شود و از این پس بازار رونق می‌گیرد.

قیمت انواع سکه چقدر شد؟

براساس این گزارش سکه طرح قدیم تا ساعت یک امروز با ۱۵۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه هم با قیمت سه میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و سکه گرمی هم با قیمت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

همچنین انس جهانی نیز نسبت به روز گذشته تغییری نکرد و با قیمت هزار و ۷۵۸ دلار معامله شد.

پیش از این مسعود ضرابی، رئیس اتحادیه طلای کرج گفته بود: «با نوسان قیمت طلا خریداران و فروشندگان طلا فعلا دست نگه داشته‌اند و مبادله‌ای در کف بازار مشاهده نمی‌شود. با این حال احتمال دارد در هفته پیش رو قیمت طلا با گرانی دلار بین دو تا پنج درصد افزایش را تجربه کند.»

برای مطالعه بیشتر خبر پیش‌بینی قیمت طلا در هفته سوم مهر ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چقدر ما بورسی ها ضرر بدیم.یکم هم اونا ببازن.هیچی نمیشه