کد مطلب: ۶۱۷۳۵۳

قیمت سکه امروز ۲۶ دی ۱۴۰۰ / قیمت سکه در سراشیبی

قیمت سکه امروز ۲۶ دی ۱۴۰۰ / قیمت سکه در سراشیبی

قیمت سکه امروز یکشنبه ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد. قیمت نیم‌سکه نیز شش میلیون و ۶۲۰ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه ظهر امروز ۲۶ دی‌ماه با روندی کاهشی ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم‌سکه نیز شش میلیون و ۶۲۰ هزار تومان اعلام شد.

2 2

قیمت سکه روز شنبه کاهشی بود. افت قیمت سکه طی معاملات روز گذشته را می‌توان در چارچوب کاهش ریسک‌های انتظاری در اقتصاد ایران تحلیل کرد که به واسطه افزایش همسویی در مذاکرات احیای برجام میان طرف ایرانی و طرف غربی افزایش یافته است.

در حالی که طی چند سال پیاپی تقابل اتمی ایران و آمریکا و تحریم‌های یکجانبه این کشور، گستره مبادلات اقتصادی ایران را کاهش داده بود، حالا امید به برداشته شدن تحریم‌‌‌ها پول ملی را تقویت کرده و به سبب آن هر عاملی را که با ارزهای خارجی قیمت‌گذاری می‌‌‌شد، کاهش داده است.

همین امر سبب شد تداوم افت ادامه‌دار سکه در روز گذشته قیمت این دارایی را کاهش دهد و بهای آن را به محدوده ۱۲میلیون و ۲۵۰‌هزار تومان برساند.

حباب سکه یک گرمی به ۸۲۲هزارتومان رسید

بر اساس گزارش اقتصاد آنلاین، در اولین روز هفته، حباب انواع سکه نسبت به هفته گذشته اندکی افزایش یافته است.

حباب سکه امامی که در قیمت ۱۲میلیون و ۱۹۰هزارتومان معامله می‌شود به ۳۷۵هزارتومان رسیده و ارزش ذاتی آن، ۱۱میلیون و ۸۱۴تومان است.

نیم سکه هم که با حباب ۷۴۰هزارتومانی، در قیمت ۶میلیون و ۶۵۰هزارتومان معامله می‌شود، دارای ارزش ذاتی پنج میلیون و ۹۰۹هزارتومان است.

همچنین قیمت واقعی ربع سکه، دو میلیون و ۹۵۵هزارتومان است که با احتساب ۸۰۴ هزارتومان حباب قیمتی با قیمت سه میلیون و ۷۶۰هزارتومان خرید و فروش می‌شود.

سکه یک گرمی نیز در این ساعت، دو میلیون و ۲۸۰هزارتومان قیمت خورده است؛ درحالی که ارزش ذاتی آن ۱میلیون و ۴۵۷هزارتومان بوده و ۸۲۲هزارتومان حباب دارد.

بنابراین بیشترین حباب برای سکه یک گرمی با ۸۲۲ هزارتومان و کمترین حباب برای سکه تمام امامی با ۳۷۵ هزارتومان است.

آخرین اخبار مرتبط با قیمت سکه را در صفحه قیمت سکه قیمت سکه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت سکه دست کم تا ۹ میلیون تومان کاهش پیدا میکنه

  • سعید

    قیمت سکه و طلا، به ده هادلیل .تا عید هیچ تعقیری مثبت به بالا نخواهد بود، بلکه به سرعت رو به پایین هست، دلیلم، ۱۵ سال سابقه کار در صرافی و سکه . بیشتر فکر کنید سرمایه خودتان رو به آب و آتیش نزنید گناه دارید مخصوصا طبقه پایین ها