کد مطلب: ۶۱۶۸۷۶

فاز نزولی قیمت سکه / اثر مذاکرات در بازار سکه

فاز نزولی قیمت سکه / اثر مذاکرات در بازار سکه

قیمت سکه در هفته گذشته حدود ۵۰۰ هزار تومان افت کرد. قیمت سکه در جریان معاملات هفته سوم دی ماه در کانال ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار در روز‌های نخست هفته پیش‌رو نیز با تفاوت‌هایی اندک نسبت به رقم ذکر شده برای روز پنج‌شنبه گذشته و در همان حدود ۲۸ هزار تومان مطرح می‌شد. قیمت سکه در کانال ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت شده بود.

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، سکه تمام بهار آزادی نیز که در روز‌های پایانی هفته گذشته قیمت خود را زیر سقف ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تثبیت کرده بود روز پنج‌شنبه ۲۳ دی ماه با افزایشی ۵۰ هزارتومانی نسبت به روز چهارشنبه و در رقم ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

قیمت جهانی طلا در روز جمعه ۲۴ دی ماه و تا زمان نوشتن این گزارش به ازای هر اونس در ساعت ۷ عصر تهران روز جمعه به رقم ۱۸۲۲ دلار رسید.

قدرت خرید مردم کم شد

رئیس اتحادیه طلای کرج با اشاره به وضعیت بازار می‌گوید: بازار طلا راکد است و خریداری هم برای مصنوعات طلا وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود روند کاهشی قیمت طلا و قیمت سکه در هفته آخر دی ۱۴۰۰ ادامه‌دار باشد.

مسعود ضرابی گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم مصنوعات طلا نمی‌خرند چرا که کالاهای دیگری را در اولویت قرار داده‌اند.

فاز نزولی قیمت سکه

بازگشت نرخ دلار آمریکایی در بازار آزاد به زیر سطح ۲۸‌هزار تومان و داشتن نوسانات ناقص جزئی به سمت عبور از این مرز عاملی است که سکه امامی را در فاز نزولی قرار داده است؛ به طوری که هر قطعه از این سکه هفته گذشته با افت حدود ۵۰۰‌هزار تومانی از قیمت ۱۲میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان به سطح ۱۲میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان کاهش یافت.

بر این اساس، عملکرد هفتگی این فلز گرانبهای داخلی بالغ بر ۳‌درصد منفی بوده است.

گفته می‌شود با وجود تمایلات کاهشی در بازار طلا و سکه، در صورتی که مجددا اخبار مثبتی از مذاکرات هسته‌‌‌ای منتشر شود و افت بیشتر دلار را در پی داشته باشد، احتمال افت پرشتاب قیمت‌ها در این بازار کمی دور از انتظار است و تصور می‌شود روند قیمتی طلا و سکه شیب ملایم‌‌‌تری داشته باشد.

آخرین اخابار مرتبط با قیمت سکه را در صفحه قیمت سکه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.