خبر فوری:

کد مطلب: ۶۱۶۷۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده/ دلار چقدر می‌ریزد؟

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده/ دلار چقدر می‌ریزد؟

قیمت دلار در سومین هفته دی ماه در محدوده ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان در نوسان بود و مستقیما از اخبار مذاکرات وین تاثیر می‌گرفت. امروز اخبار مثبت دیگری از مذاکرات هسته‌ای شنیده می‌شود. با این تفاسیر قیمت دلار در چهارمین هفته دی ماه چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار آزاد ارز تهران با افزایش قیمت مواجه و وارد کانال ۲۸ هزار تومانی شد. روز پنج‌شنبه اما افزایش قیمت دلار متوقف شد و روند قیمت دلار نزولی شد اگرچه قیمت دلار بازار آزاد از کانال ۲۸ هزار تومان پایین‌تر نیامد.

اما قیمت دلار صرافی ملی روز پنج شنبه ۲۳ دی ماه به ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. کاهش قیمتی که ناشی از اخبار مثبت مذاکرات و کاهش معاملات در بازار ارز بود. اما قیمت دلار در آخرین هفته دی ماه چه می‌شود؟

طی روزهای اخیر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما در مورد هفته‌ها برای ضرب‌الاجل مذاکرات با ایران صحبت می‌کنیم. شرکایمان را در کشورهای خلیج فارس از هرگونه پیشرفت در گفتگو با ایران مطلع می‌کنیم. ما با شرکای خود برای دستیابی به توافقی کار می‌کنیم که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود.

یک دیپلمات غربی درباره برجام توضیح می‌دهد: از جدیت ایران در دستیابی به توافق مطمئن نیستیم. اول فوریه (۱۲ بهمن) ضرب الاجل‌نهایی و واقعی برای مذاکرات هسته‌ای ایران است. بایدن نمی‌تواند تضمین کند که از هیچ توافقی با ایران در آینده خارج نخواهد شد.

بر این اساس اگر ضرب‌الاجل مشخصی برای مذاکرات مشخص شده باشد، باید دید روند مذاکرات طی دو هفته آینده به چه سمتی می‌رود و سرنوشت قیمت دلار چه می‌شود؟

قیمت دلار افت می‌کند؟

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: وضعیت دلار را از دو منظر رشد اقتصادی ایران و روابط تجاری ایران با جامعه بین‌الملل می‌توان بررسی کرد.

وی ادامه می‌دهد: رشد اقتصادی ایران در گرو سیاست‌های اقتصادی در سطح کلان است. سیاست‌هایی که دولت آنها را تعیین می‌کند. مشخص شدن این سیاست‌ها نشان می‌دهد که روند قیمت دلار به چه سمتی می‌رود.

این کارشناس بازارهای مالی درباره روابط تجاری ایران با جامعه بین‌الملل می‌گوید: این مولفه به شرایط برجام و روابط ما با جامعه جهانی بستگی دارد. باید دید این بار روند مذاکرات هسته‌ای ایران به چه سمتی می‌رود و آیا مذاکرات به نتیجه می‌رسد یا نه.

محبی تاکید می‌کند: کشور ما هم از منظر روابط بین‌الملل و هم از نظر شاخص‌های کلان اقتصاد وضعیت چندان مطلوبی ندارد و به همین دلیل نمی‌توان امیدوار بود که قیمت دلار ریزش جدی داشته باشد.

محبی تاکید می‌کند که شرایط اقتصاد کلان ایران، وضعیت کسری بودجه و نقدینگی به صورتی است که امیدواری چندانی برای بهبود شرایط ایجاد نمی‌کند. برای همین تا زمانی که شرایط اقتصادی بهبود پیدا نکند، نمی‌توان با وجود توافق در مذاکرات هسته‌ای به کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت دلار امید داشت.

او گفت: اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد، در بهترین شرایط می‌توانیم امیدوار باشیم که قیمت دلار به ۲۴ هزار تومان برسد و اگر مذاکرات نتیجه ندهد، باید انتظار دلار ۳۰ هزار تومانی را داشته باشیم.

اما قیمت دلار در آخرین هفته دی ماه چه می‌شود؟ این کارشناس بازارهای مالی تاکید می‌کند: قیمت دلار طی هفته آینده بین ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۹ هزار تومان نوسان می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رول های که بازار ساز یا همان بانک مرکزی و دولت توی بازار وفضای مجازی بازی می کند را همه بازاری ها فهمیدن ! حالا دلار دستوری بیار زیر ۲۰ تومان کی ضرر می کند ؟ بازاری یا خود دولت ؟ ارز ارزان = قاچاق به عراق افغانسنان ترکیه و …. بازاری با تجربه هیچ وقت مالش را ارزان نمیفروشد حالا ارز باشد طلا باشد یا کالای دیگری .

  • es

    دلار تا ۲۱ هزار میاد پایین اگر توافق صورت بگیره شایدم یهو زیر ۲۰ بیاد ولی باز میره بالا

  • ناشناس

    سلام
    دلار بازی دولت است
    هر جور بخواهد می سه
    و البته به ضررش که قیمت دلار پایین بیاد

  • ناشناس

    کلا تاکید دارید که دلار باید بره بالا … درسته؟

  • ناشناس

    مجموعه اصولگرایان مخالف کاهش نرخ ارز هستند در حالی که آقای روحانی یک ماه قبل از تحویل دولت می گفت که اگر الان برای احیا می شد نرخ دلار زیر ۵۰۰۰ تومان بود ماههاست که مجموعه‌ای از کارشناسان معلوم‌الحال و منتسب به رسانه‌های خاص ظاهراً ارتباط تنگاتنگی با محتکران و اصحاب ثروت دارند تلاش می‌کنند که نگذارد قیمت دلار حتی در صورت توافق هسته‌ای و آزاد شدن منابع ایران کاهش یابد که این ظلمی بزرگ و نابخشودنی در حق ملت است که فشارهای سخت اقتصادی را تحمل کردند یکی از این رسانه ها همه سایت تجارت نیوز می باشد شما اگر واقعاً صداقت دارید و به نفع مردم فکر می کنید و به دست پر کردن صندوق‌ها نیستید کاهش نرخ دلار را تبلیغ نماید نه افزایش و گرانی دلار را. لزومی دارد بعد از آزاد شدن منابع مسدود شده ایران نرخ ارز باز هم در محدوده ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان باقی بماند در حالیکه نرخ دلار هم دستوری بالا رفته است و حتی روحانی در روز استیضاح در مجلس چند سال پیش گفت � نمایندگان عزیز همین الان می‌توانم به رئیس بانک مرکزی دستور دهم که نرخ دلار را به شهریور سال ۹۶ یعنی زیر سال هزار تومان برگرداند همه اینها موید این مطلب است که نرخ دلار با تصمیم و دستور دولت می تواند به زیر ۵۰۰۰ تومان برگرداند و این که یک عده دست پر کردن صندوق ذخیره ملی را دارد و حال مردم برایشان هیچ ارزشی ندارد مایه تاسف و ناراحتی و غم و اندوه بزرگ است ملتی که این همه فشار را تحمل کردند این نیست که با دلار ۲۰ و چند هزار تومانی بعد از تو و قانون راضی شود حق ملت این نبود تجارت نیوز در حق ملت جفا نکنید

    • ناشناس

      شما از اقتصاد هیچی نمیدونی فقط فکر می‌کنی دلار بیاد پایین

    • مصطفی

      دوست عزیز و محترم خلاصه بخوام بگم اقصاد کج دار و مریض ما اجازه پایین اومدن رو از ی مقدار مشخصی نمیده اگر غیر این باشه شرکت ها و کارخانجات و… زیان ده میشن و عملا با ی دولت ورشکست رو برو و به تبع نرخ بیکاری از اینیم ک هست افتضاح تر میشه صحبت شما محترم برای زمانی ک ی اقتصادی مولد و پویا باشه جایی که تولید مستمر و صادرات درست و و و … ک نه در گذشته نزدیک و نه در آینده نزدیک اتفاق میوفته

    • ناشناس

      داداش شاس میزنی یادت رفته در زمان روحانی دلار بالا رفت،چه ربطی به اصولگرا داره،یه کم مطالعه کن،

  • ناشناس

    قیمت دلار دست دولته هیچ ربطی به مذاکرات نداره،دولت اگربخوادهمین امروز دلارو میکنه۵هزارتومان،بیشترین دلاردسته کیه؟ دولت خب ارزون بشه کی ضررمیکنه؟ کدوم تاجر الان جرات صادرات داره ؟مگه تحریم نیستیم تاجر می‌تونه دلاربیاره تومملکت

  • ناشناس

    ایشون دکتری مالی دارن
    بهتر بودن بنویسین خانم دکتر محبی بجای محبی گفت:

  • مسعود

    به نظر من تا چند سال دیگه دلار به یک میلیون هم خواهد رسید

  • محمد درویش

    ۴۰ سال عمر گرفتیم تو این مملکت یادمه دلار ۴۰۰ تمن بود تا الان که…..
    دلتون خوش نکنید دلار تا ۲ سال دیگه ۵۰ هزار تمنه….
    تنها چیزی که میاد پایین گردنایه مردمه تو قبرستون…

    • ناشناس

      چهارهزارریال نه تومان پول رسمی کشورما ریال هست لطفا به ریال بگیدالان هم 280000دویست وهشتادهزارریال هست کسی می دونه سال ۵۷ دلارچندریال بوده

  • Kavani

    به نظر من دلار تو بهمن ماه تا مرز ۳۲هزار هم خودش بالا میکشه البته که هیچ چیز ممکن نیست امادر بازار ریسک کردن هم جرعت میخاد

    • ناشناس

      الان ما در۱۸بهمن می‌بینیم که دلا ارزان‌تر شده