کد مطلب: ۶۱۱۵۱۶

مقاومت قیمت سکه برای نوسان / نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

مقاومت قیمت سکه برای نوسان / نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه عصر روز سه‌شنبه با ۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز دوشنبه به نرخ ۱۳ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز سه‌شنبه قیمت سکه روند نسبتا متعادلی داشت و با ۸۰ هزار تومان کاهش به نرخ ۱۳ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید.

اثر برجام و دلار در بازار سکه

قیمت دلار با سیگنال‌های مثبت برجامی روند نزولی به خود گرفت و همین کاهش قیمت دلار در بازار روز سه‌شنبه روند قیمت سکه را تحت تاثیر قرار داد.

قیمت سکه به دلیل کاهش قیمت دلار تا مرز از دست دادن کانال ۱۳ میلیون تومان پیش رفت اما در نهایت به کانال ۱۲ میلیون تومان نرسید و توانست خود را در نرخ ۱۳ میلیون تومان حفظ کند.

کارشناسان بازار سکه عقیده دارند کاهش قیمت سکه به ۱۲ میلیون تومان نیازمند کاهش بیشتر در قیمت دلار است.

روز سخت برای معامله‌گران سکه

اقتصادنیوز درباره معاملات بازار سکه نوشت: ارزش ذاتی سکه به میانه محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی خواهد رسید. سکه با چنین ارزش ذاتی کار بسیار دشواری دارد که مرز ۱۳ میلیون تومان را در بازار حفظ کند. دلیل این موضوع، حباب فلز گران بهای داخلی است که معمولا در سال جاری به ندرت به بالای ۳ درصد رسیده است.

تحلیلگران معتقدند در شرایطی که عوامل بنیادی از افت قیمت سکه امامی حمایت می کنند، بازار تن به افت معنادار قیمت نمی‌دهد. این موضوع می‌تواند به آن معنا باشد که بازیگران بزرگ بازار سکه افت فعلی قیمت‌ها در بازار ارز را مقطعی می‌دانند.

در هفته‌های گذشته در بازار ارز نیز برخی از بازیگران لیر حاضر به فروش این ارز زیر مرز ۲ هزار تومانی نشدند و بعدتر توانستند در محدوده ۲ هزار و ۷۰۰ تومان ارز خود را به فروش برسانند.

به نظر می‌رسد بازیگران بزرگ سکه نیز مانند معامله‌گران لیر تصمیم گرفته‌اند که تاکتیک صبر را در پیش بگیرند و با عبور بازار از اخبار مثبت هسته‌ای، دارایی خود را در نرخ های بالاتر به فروش برسانند.

نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته بر روی ۱۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی دوشنبه شب ۵۵ هزار تومان پایین رفته بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی یکشنبه شب بر روی ۱۳ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان قرار داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در چند روز آینده قیمت سکه در بین کانال ۱۲ میلیون و ۱۳ میلیون تومان نوسان‌هایی را ثبت کند.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.