کد مطلب: ۶۱۱۴۴۰

نگاه بازارها به مذاکرات هسته‏‏‌ای

موج افت قیمت دلار به سکه رسید / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ دی

موج افت قیمت دلار به سکه رسید / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ دی

در پی کاهش قیمت انس جهانی، قیمت طلا و سکه بازار داخلی نیز برای دومین روز متوالی با کاهش قیمت همراه شدند و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۲۹۵ تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با کاهش نگرانی‌ها نسبت به شیوع واریانت اُمیکرون ویروس کرونا و فروش بهتر از حد مطلوب خرده فروشی آمریکا که ریسک پذیری را بهبود بخشید، با کاهش روبرو شد.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۰۹ دلار و ۶۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به بالاترین حد از ۱۷ دسامبر صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، حضور چندانی در بازار وجود ندارد. آنچه روند افزایشی طلا را محدود می‌کند نرخهای واقعی هستند که ممکن است افزایش پیدا کنند زیرا اقتصاد از وقفه‌ای که بر اثر نگرانی از شیوع اُمیکرون پیدا کرده بود، بهبود می یابد.

دنیای اقتصاد نوشت:

مقاومت سکه در برابر کاهش قیمت

قیمت سکه امامی به دنبال افت نرخ دلار در بازار داخلی، روز سه‌‌‌شنبه در نزدیکی سطح ۱۳میلیون تومان به نوسانات خود با رنج منفی ادامه داد؛ به طوری که این فلز گرانبهای داخلی، روز گذشته توانست همچنان با مقاومت بالای سرمایه‌گذاران طلا روبه‌رو شود و سطح حساس و حمایتی ۱۳میلیون تومانی خود را حفظ کند.

بر این اساس، هر سکه امامی به قیمت ۱۳میلیون و ۲۰‌هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت. به گفته برخی از تحلیلگران، با مقاومت سخت سکه در این سطح می‌توان نتیجه‌‌‌ گرفت که این کالا تمایلی به کاهش بیشتر قیمت‌ ندارد و بیشتر در انتظار نتایج مذاکرات و تعیین روند دلار است.

بنابراین در صورتی که افت قیمت دلار در روزهای بعد ادامه پیدا کند، این سکه می‌تواند با سرعت بیشتری دچار کاهش قیمت شود. البته احتمال وقوع عکس این قضیه نیز وجود دارد.

طلا در سقف یک ماهه

اونس طلا روز گذشته معاملات بازار جهانی را صعودی پشت سر گذاشت. از این رو همسو با تقویت بازار سهام در ایالات‌متحده آمریکا، طلای جهانی نیز با افزایش قیمت همراه شد. به این ترتیب، با تضعیف ارزش دلار و نگرانی‌ها در مورد شیوع سویه اُمیکرون، ارزش طلای جهانی به بالاترین رقم از ۲۲نوامبر صعود کرد.

روز گذشته، هر اونس طلای جهانی در دامنه‌ای بین ۱۸۰۹ تا ۱۸۲۱ دلار معامله شد و در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت تهران ۱۸۱۲ دلار بود. جیگار تیریودی، تحلیلگر بازار، در این خصوص به رویترز گفت: «تا زمانی که در مورد سویه اُمیکرون نگرانی وجود دارد، تقاضا برای سرمایه‌گذاری ثابت است. از این رو در نبود آمارهای اقتصادی بزرگ، قیمت طلا احتمالا افزایش زیادی نخواهد داشت و در همین محدوده خواهد ماند‌‌‌.»

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام
    خواستم بگم به شخص مسئول تجارت نیوز
    آدم باید باتمام وجود شهامت انتشار واقعیت ها و حقیقت ها رو داشته باشه

  • ناشناس

    بنظر شما آیا طلا ارزون خواهد شد

  • عیسی مهدوی

    فکرمیکنم باسه بازار گرمی جیب بعضی ها ست ولی چیزی به نفع خودمون نیست