کد مطلب: ۶۱۹۷۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سیمان امروز سوم بهمن ۱۴۰۰/ سیمان در بورس کالا گران شد

قیمت سیمان امروز سوم بهمن ۱۴۰۰/ سیمان در بورس کالا گران شد

قیمت سیمان، امروز سوم بهمن ماه ۱۴۰۰، دوباره افزایش یافت و به کیلویی ۵۱۷ تومان و پاکتی، ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. این کالا در بازار آزاد هم از پاکتی ۳۵ هزار تومان تا پاکتی ۴ هزار تومان، عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سیمان امروز، سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ در بورس کالا دوباره تغییر کرد و افزایش یافت. بهای رسمی سیمان امروز، دوباره افزایش یافت.

یعنی هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان، با قیمت ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش می‌رسد. به نظر می‌رسد قیمت سیمان پس از چند روز کاهش قیمت دوباره افزایشی شده است.

بازار سیمان تا یک هفته پیش در ثبات بود و به گفته عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنعت سیمان، بازار سیمان تنظیم شده و ثبات و تعادل در بازار به چشم می‌خورد. اما به نظرم می‌رسد ثبات، مهمان کوتاه‌مدت بازار سیمان بود و قیمت سیمان در هفته پیش دوباره نوساناتی را تجربه کرد، کاهشی شد و در نهایت امروز دوباره افزایش یافته است.

البته، بنا بر پیگیری‌های تجارت‌نیوز، قیمت هر پاکت سیمان امروز سوم بهمن ماه در بازار آزاد، از ۳۵ هزار تومان تا ۴۵ هزار تومان هم رسیده است. این در حالی است که قیمت رسمی هر پاکت سیمان ۵۰ کیلویی در کارخانه ۲۶ هزار تومان است.

قیمت پایه سیمان در بورس کالا، دستوری تغییر می‌کند و پس از آن عرضه و تقاضا، قیمت اصلی آن را مشخص می‌کند احتمالا هم به همین دلیل است که قیمت سیمان دوباره در بورس کالا افزایشی شده است. عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان قبلا به تجارت‌نیوز گفته بود که علاوه بر گاز واحدهای سیمانی، برق آن‌ها سهمیه‌بندی شده است.

شیخان توضیح داده بود: اگر قطع برق و گاز صنایع سیمان ادامه داشته باشد، قیمت سیمان حتما در زمستان بالا می‌رود. زیرا واحدهای سیمانی مجبورند به جای گاز، مازوت بسوزانند و هزینه حمل‌ونقل مازوت برای آنان گران است.

سهمیه برق واحدهای سیمانی یک‌بار در تابستان همین امسال به دلیل کمبود برق قطع شده بود. آن زمان برق صنایع محدود شده بود تا برق خانگی تامین شود. حالا قیمت سیمان در بروس کالا دوباره افزایش یافته و نگرانی از تاثیر این افزایش در بازار مسکن هم زیاد می‌شود. با توجه به نوسانات بازار سیمان، باید تا آخر هفته منتظر ماند تا بررسی کرد بالاخره سیمان دستوری ارزان می‌ماند یا همان طور که دبیر انجمن سیمان هشدار داده بود گران می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.