کد مطلب: ۶۲۰۸۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سیمان امروز پنجم بهمن ۱۴۰۰/ بازار بالاخره به ثبات رسید؟

قیمت سیمان امروز پنجم بهمن ۱۴۰۰/ بازار بالاخره به ثبات رسید؟

قیمت سیمان امروز پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰، بعد از دو هفته نوسان بالاخره به ثبات رسید و در کانال کیلویی ۵۱۷ تومان ماند. قیمت سیمان در بورس کالا امروز پاکتی ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد. سیمان در بازار آزاد هم پاکتی ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سیمان امروز پنجم بهمن ۱۴۰۰، پس از دو هفته نوسان قیمت بالاخره به ثبات رسیده است. قیمت هر کیلو سیمان در بورس کالا، ۵۱۷ تومان بود. این قیمت معادل قیمت سیمان در دو روز پیش است.

با این حساب هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان در بورس کالا، ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان عرضه می‌شود.

سیم سیم پنجم

البته قیمت سیمان امروز پنجم بهمن ۱۴۰۰، در بازار آزاد تا پاکتی ۴۳ هزار تومان هم معامله می‌شود.

پنجم 1

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان هم با تایید تثبیت قیمت فعلی سیمان به تجارت‌نیوز می‌گوید: میزان خرید و عرضه در بورس کالا نشان می‌دهد که بازار در این چند روز اخیر رقابتی نبوده است. اگر هم جایی بازار رقابتی شده به دلیل کمبود تولیدکننده سیمان در همان منطقه خاص بوده است.

دبیر انجمن سیمان ادامه می‌دهد: قیمت سیمان بازار در شهرهایی مانند سیستان و بلوچستان و تهران رقابتی است و دلیل آن هم کمبود تولیدکنندگان هستند و نه خود بازار.

با وجود این که بازار سیمان اکنون در ثبات است اما دبیر انجمن سیمان هشدار می‌دهد: اگر برق در اسفند ماه قطع شود قطعا تاثیر زیادی در قیمت آزاد سیمان می‌گذارد.

شیخان دلیل تفاوت بسیار زیاد بازار آزاد و بورس کالا را گران تمام شدن هزینه‌های نهایی می‌داند و توجیه می‌کند: قیمت‌های بازار آزاد در این مدت کاهشی نبوده اما چندان افزایش نیافته زیرا با افزایش قیمت سیمان، اعتراض‌ها شروع می‌شود. بارگیری از در کارخانه تا شرکت‌های عرضه‌کننده در بازار آزاد باعث افزایش هزینه‌های تمام شده می‌شود و به همین دلیل هم سیمان بازار آزاد مقداری گران‌تر عرضه شده است. بحث سهمیه‌بندی برق و افزایش قیمت یک‌باره سیمان، امسال هنوز اتفاق نیفتاده زیرا تقاضا هم به نسبت بسیار کم شده است.

دبیر انجمن سیمان در پایان اذعان می‌کند: سرما و بسته بودن جاده‌های شمالی و شمال غربی کشور باعث شده که تقاضا در برخی مناطق کم شود و بازار، خاصیت رقابتی خود را از دست بدهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    خدا رو شکر زحمات دولت رییسی کم کم داره جواب میده…

    • حسین

      الحمدالله… اول واکسیناسیون، حالا هم کنترل نسبی قیمتها، بحث پرداخت وام با اعتبارسنجی ‌و ان شاءالله قدمهای خوب بعدی

  • ناشناس

    تشریف ببرید سیمان بخرید ببینیم کی به شما میده ۴۳هزار تومن