خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۵۶۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سیمان امروز ۱۹ بهمن ۱۴۰۰/ چرا سیمان امروز گران نشد؟

قیمت سیمان امروز ۱۹ بهمن ۱۴۰۰/ چرا  سیمان امروز گران نشد؟

قیمت سیمان، امروز ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در بورس کالا کیلویی ۵۲۴ تومان ماند. این کالا در بازار آزاد هم از پاکتی ۴۵ هزار تومان تا پاکتی ۵۰ هزار تومان، عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سیمان امروز ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ در بورس کالا، کیلویی ۵۲۴ تومان عرضه شد. سیمان امروز هم تغییر محسوس قیمتی نداشت و در همان کانال و روند ثابت مانده است.

قیمت سیمان امروز در بورس کالا

قیمت سیمان از چند هفته پیش ثباتی نسبی داشت و امروز، ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ هم تغییری نکرده است. قیمت هر پاک سیمان در بورس کالا هم ۲۶هزار و ۲۰۰ تومان است. هر پاکت سیمان، ۵۰ کیلو سیمان دارد.

قیمت سیمان در بازار آزاد بستگی به عواملی مانند شرکت ارائه دهنده، مقدار و نوع آن دارد. هر پاکت سیمان امروز ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ در بازار آزاد، از ۴۵ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

سهمیه‌بندی برق و قطع آن برای صنایع سیمانی، مشکلاتی به وجود آورده است. عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان هشدار پیش از این هشدار داده بود در صورتی که مشکل برق صنایع هفته آینده هم حل نشود، قیمت سیمان افزایش می‌یابد.

البته مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت همان زمان اعلام کرده بود که برق واحدهای سیمانی تا ۱۲ بهمن وصل می‌شود اما چنین نشد.

چرا قیمت سیمان ثابت ماند؟

دبیر انجمن سیمان به تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت سیمان دستوری پایین مانده است و واحدهای تولیدی هم تولید خود را قطع نکرده‌اند. این طور که به نظر می‌رسد، دولت سال پیش از تحویل سوخت به صنایع سیمانی خودداری کردو همین باعث افزایش قیمت شدید سیمان شد اما امسال، مازوت به صنایع سیمانی، تحویل داده شده است.

البته، دبیر انجمن سیمان گلایه می‌کند که دولت قول داده بود کرایه حمل مازوت تا در کارخانه را تقبل می‌کند اما چنین نکرده است. به گفته انجمن سیمان، کرایه حمل مازوت تا کارخانه از قیمت مازوت بیشتر است و همین، قیمت تمام‌شده سیمان را افزایش می‌دهد و تولیدکنندگان به مشکلات زیادی برخورده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان ناراحتید چرا گران نشده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟