کد مطلب: ۷۸۰۸۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سیمان کاهش یافت؟/ آغاز گازرسانی به تولیدکنندگان

قیمت سیمان کاهش یافت؟/ آغاز گازرسانی به تولیدکنندگان

قیمت سیمان که با آغاز نیمه دوم اسفند افزایش پیدا کرده بود، امروز و در دومین هفته پس از این تاریخ همچنان به صورت پاکتی با قیمت‌های هفته نخست معامله می‌شود. هر چند در معاملات فله قیمت سیمان در شماری از کارخانه‌ها کاهش داشته، اتفاقی که امید به ارزان شدن مصالح ساختمانی را رقم می‌زند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سیمان نیمه دوم اسفند ماه سال جاری را با افزایش آغاز کرد. بر اساس گزارشی که تجارت‌نیوز در روز 16 اسفند درباره قیمت سیمان منتشر کرد، کاهش چشمگیر تولید در روزهای سرد دی و بهمن قادر به پاسخگویی به تقاضایی که به طور سنتی در نیمه دوم اسفند ماه ایجاد شد، نبود.

کارخانه‌های سیمان مستقر در مناطقی از کشور که زمستان‌های سردی دارند، به ویژه آنهایی که در مجاورت مناطق شهری هستند 50 روز از روزهای دو ماه یادشده را با کمترین میزان تولید سپری کردند و حتی شماری در آستانه توقف تولید قرار داشتند.

بازار سیمان در پی برهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا از تعادل خارج شد و این اتفاق به افزایش قیمت در نیمه دوم اسفند منجر شد.

با افزایش قیمت سیمان، هر پاکت 50 کیلویی سیمان سیاه تیپ 2، با حداقل قیمت 52 هزار و 500 تومان معامله می‌شد و قیمت هر تن از این محصول از یک میلیون تومان فراتر رفته بود.

قیمت سیمان امروز 22 اسفند

امروز دوشنبه 22 اسفند، قیمت سیمان تغییر چندانی را در یک هفته گذشته و از آغاز نیمه دوم اسفند تاکنون تجربه نکرده و هر پاکت 50 کیلویی سیمان تیپ2 آبیک، 53 هزار تومان قیمت دارد. با این حال در تهران سیمان سیاه تیپ 2 ممکن است تا 60 هزار تومان هم پیش رود. در اندک مواردی حتی قیمت 66 هزار تومان هم برای این محصول ثبت شده است.

در همین حال قیمت سیمان سیاه تیپ 2 به صورت فله بسته به اینکه از کدام کارخانه خرید شود، از 500 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزار تومان در هر تن متغیر است. این در حالی است که در هفته نخست نیمه دوم اسفند این کالا به صورت فله بیشتر از یک میلیون تومان قیمت داشت.

کاهش قیمت سیمان در فروش فله در هفته جاری نسبت به هفته گذشته می‌تواند نشانگر افزایش تولید کارخانه‌ها در پی تامین انرژی مورد نیاز آنها با پایان سرما و رفع محدودیت در مصرف گاز و برق باشد. همچنین این احتمال قوی است که جریان کاهشی قیمت در ادامه و با تداوم رشد تولید، به قیمت پاکتی سیمان نیز سرایت کند.

در صورت استمرار کاهش قیمت سیمان در کنار کاهش قیمت دیگر مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و تیرآهن به دلیل افت قیمت دلار می‌توان پیش‌بینی کرد هزینه ساخت مسکن در سال پیش رو نیز پایین بیاید. البته همچنان زمین را باید مهم‌ترین متغیر مؤثر روی قیمت مسکن دانست و مصالح وزن پایینی در قیمت نهایی آن دارند.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت میلگرد در مسیر کاهشی را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به بهانه نبودگاز قیمت سیمان رو از ۳۵ هزارتومان به پنجاه ودوهزارتومان افزایش داده اید حالا میگویید که قیمت کاهش پیدا کرده پس چرا بعضی ازکارخانه ها قیمتشون رو پایین نیاوردند وبه قیمت ۵۲ هزارتومان به فروش می رسانند چرا تعزیرات نظارت نمیکند چرا هرروزیه قیمتی داره وهرکی دلش میخواد همین طور خودسرانه قیمتهارو بالا میبره اینم شدزنده گی

  • ناشناس

    من امروز دزفول سیمان سامان غرب گرفتم پاکتی ۷۵هزارتومن
    هفته گذشته ۵۵هزغرتومان بود
    خبری هم از کاهش نیست
    لطفا پیگیر باشید
    باسپاس

    • ناشناس

      والاه خودمون دامن میزنیم به گرونی میگن ۵۳ یکی میگه ۷۰ یکی ۱۲۰ دولت هم میگه آمادگشو دارن قیمت میده ۶۵ از ماست که بر ماست

    • Mv

      ما تو شهر خودمان گرفتیم ۴۸هزار تومان سیمان سامان

  • رضا

    شما الکی بازار بهم میزیرین سیما ن الان مشهد 40تومان چرا این کارو میکنین

  • ناشناس

    ای خدا ما چکارکنیم چرا سیمان اینقدر گران شده پول دارا می تونن فراوان سیمان بخرن ما ندارا چکار کنیم بفکر فقیر مردم باشین کارخانه داران

  • هرمزگان

    چرا چرت می گید الان یه کیسه ۵۰ کیلویی تیپ ۲
    ۱۲۰هزار تومانه
    هرمزگان سیریک….

  • مسعود

    سیمان رو دوهفته پیش خریدم ۴۸ تومان دیروز خریدم ۵۶ تومان این قیمتهای ۳۵ و۴۰ تومنی که دوستان گفتن رو ما دوساله ندیدیم

  • احمد علی حسینی ریک

    بفکر مردم باشید گرانی فاجعه ببار می آورد به چیز سرایت می کند از بی بند و باری الا آخر .ایران آبرو دارد

  • ناشناس

    برادر من امروز تاریخ 1402/2/22 سیمان 50کیلویی 85/000لامرد،،من نمیدونم این قیمت 50و53از کجا میاد؟بیزحمت اطلاعاتتان بالا ببرید،هیچ نظارتی نیست اصل مشکل اینجاست،سیمان دلال میبره ترکیه و خلیج فارس،و کیفش میبره،چوبش ما میخوریم

  • ناشناس

    من نمیدونم این قیمت 50و53 از کجا میاد،امروز 1402/2/22 لامرد فارس85/000