کد مطلب: ۶۵۹۹۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

راه جدید برای گران‌فروشی مواد شوینده/ وزارت صمت منکر افزایش قیمت شوینده‌ها

راه جدید برای گران‌فروشی مواد شوینده/ وزارت صمت منکر افزایش قیمت شوینده‌ها

در حالی که فعالان صنفی صنایع شوینده از توافق برای افزایش قیمت این محصولات از ابتدای خرداد خبر می‌دادند، اما وزارت صمت مجوزی برای قیمت‌های جدید ارائه نداده است. از این رو گویا تولیدکنندگان به کم‌فروشی روی آورده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ۲۸ اردیبهشت بود که نامه‌ای با سربرگ انجمن صنایع شوینده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست‌ شد که از توافق برای افزایش قیمت شوینده‌ها حکایت داشت.

با شروع خرداد بعضی از تولیدکننده‌ها اقدام به بالابردن قیمت شوینده‌ها کردند. برخی از شوینده‌ها نیز در بازار کمیاب شد. اقدامی که واکنش وزارت صمت را به همراه داشت. طوری‌که همان روز این وزارتخانه قیمت‌های جدید را غیرقانونی دانست و از تولیدکنندگان خواست قیمت‌ها را به حالت قبل بازگردانند.

گرچه بیشتر تولیدکنندگان ناچار به بازگرداندن قیمت‌ها شدند، اما به نظر می‌رسد برخی از آن‌ها به ترفندهای جدیدی برای گران‌فروشی روی آورده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری تسنیم، رسانه نزدیک به دولت، گویا پس از مخالفت ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت شوینده‌ها واحدهای تولیدی به کم‌فروشی روی آورده‌اند تا از این طریق به خواسته خود که همان بالابردن قیمت‌هاست برسند.

بررسی‌های میدانی نیز نشان از کمیابی مواد شوینده در سطح خرده‌فروشی‌ها دارد. گویا تولیدکنندگان شوینده نیز راه کارخانجات ماکارونی را در پیش گرفته‌اند تا با گروکشی درنهایت موفق به افزایش قیمت شوند.

قیمت شوینده‌ها افزایش می‌یابد؟

در حالی که در همان ابتدای خرداد وزیر صمت بالابردن قیمت شوینده‌ها را اشتباه خواند، بختیار علم‌بیگی، رئیس انجمن صنایع شوینده، همچنان بر افزایش قیمت این محصولات تاکید دارد.

او می‌گوید که پیش از این سازمان حمایت با افزایش ۲۵ تا ۴۰ درصدی قیمت مواد شوینده و آرایشی بهداشتی موافقت کرد.

به نظر می‌رسد این بار نیز به روال سنوات قبل دولت قصد دارد با سیاست‌های دستوری و برخورد پلیسی با بازار برخورد کند. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که بارها این سیاست‌ها با شکست مواجه شده‌اند.

دولت در حالی با افزایش قیمت شوینده‌ها مخالف است که پیش از این قیمت مواد اولیه تولید افزایش یافت. بنابراین مشخص نیست که با افزایش هزینه‌های تولید، کارخانجات چطور باید قیمت نهایی محصول را ثابت نگه دارد؟

درنهایت دیر یا زود افزایش قیمت شوینده‌ها اتفاق می‌افتد و یا کارخانجات چاره‌ای جز گران‌فروشی یا تعطیلی نخواهند داشت. اما به نظر می‌رسد آنها فعلا برای بقا، کم‌فروشی را انتخاب کرده‌اند. شاید بهتر بود از ابتدا دولت چاره‌ای می‌اندیشید تا قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید افزایش نیابد.

برای مطالعه اخبار بیشتر صفحه صنعت و معدن تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    همین الان گلرنگ مایع دست ۳.۵لیتری را از ۷۶هزار تومان به یکصد و هفت هزار تومان تغییر داده است

  • ناشناس

    معلوم نیست باکدوم سازشون برقصیم هرروز یک بامبول درمیارن

  • ناشناس

    همه قیمتها بالا رفته کی میگه بالا نرفته ؟ تمامی تولیدات داخلی با نرخ دلار محاسبه میشه به جز 3 مورد 1-دستمزد کارکنان دولتی 2-خودرو 3-شخصیت ملت که با ریال محاسبه میشه

  • ناشناس

    فقط چهارقلم جنس گرون شده .بقیه اجناس افزایش قیمت داشته

  • ناشناس

    اینم گران میشه اینم بازی تکراری دولته

  • ناشناس

    همش منکر افزایش قیمت میشن گویا هشتاد میلیون جمعیت توهم زدن

  • ناشناس

    خداوکیلی خودتون مسخره هستید یامردم رو هالو گیر آوردین.این چه بساطیه هر روز گرونی چقدر آخه.به کی بگیم خدا خودت کمک کن مردمو. نابود کن عاملان گرانی رو

  • ناشناس

    حقوق کارمند و نیروهای مسلح ده درصد اضاف شده اونوقت تمام اقلام از جمله برنج و شوینده ها و لاستیک و ….بیش از 70 تا 80 درصد گران شده رییس جمهور چی شد اون همه وعده و وعید که نمیزاریم گرون بشه تو که عرضه نداری جلوش رو بگیری حقوق کارمند و نیروهای مسلح رو هم افزایش بده تا دیر نشده

  • سردار دلها

    آقای وزیر صمت ۳هفته س قیمت مواد شوینده گران شده شما که خبر از گرانی ها ندارین الانم ۴۰درصد گران بشه خب همون ۱۵۰ درصد گران میشه پودر رختشویی که برندمعروفی نیست ۸تومن بود شده 15هزار الانم ۴۰درصد گرانتر بشه ببین چند درصد میشه حالا ۲۵ تا۴۰درصد گران میشه؟؟؟