کد مطلب: ۶۷۷۴۷۳

شکر ارزان می‌شود؟

شکر ارزان می‌شود؟

دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار از ابتدای سال، ۱۵۰ هزار تن شکر وارد شده و مقادیری زیادی در راه است که با این وجود کمبودی در عرضه نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ۱۵۰ هزار تن شکر از ابتدای سال وارد کشور شد.

به نقل از خبرنگاران‌جوان ، دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: با واردات ۱۵۰ هزار تن شکر از ابتدای سال، قیمت هر کیلو شکر درب کارخانه ۳ تا ۴ هزار تومان کاهش یافته است.
غلامحسین بهمنی گفت: با واردات شکر و روند نزولی قیمت، بازار به تعادل رسیده است.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای سال، ۱۵۰ هزار تن شکر وارد شده و مقادیری زیادی در راه است که با این وجود کمبودی در عرضه نداریم.

بهمنی می‌گوید: هم اکنون قیمت شکر در بازارهای جهانی حدود ۲۰ تا ۳۰ دلار کاهش یافته به طوری که قیمت هر تن شکر تحویل بنادر ایران به ۵۵۰ دلار رسیده است.

دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: نبود سیستم توزیع مناسب و دخالت دولت بر عرضه و نظارت بر قیمت‌ها از دلایل اصلی محدودیت عرضه شکر در فروشگاه‌هاست.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت کنونی هرکیلو شکر ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان و هربسته شکر یک کیلویی ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان است که طبق گفته دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر، قیمت هر کیلو محصول در کارخانه از ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسیده است.

بنابر آمار سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن شکر مورد استفاده قرار می‌گیرد که یک‌میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در داخل تولید و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود. با توجه به پیک مصرف شکر در تابستان، ماهانه ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تن محصول مورد نیاز است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.